ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رابط کاربری MIUI 9 شیائومی به همراه دستیار مجازی هوشمند معرفی شد

شیائومی امروز از نهمین نسخه رابط کاربری موبایل مبتنی بر اندروید خود پرده برداشت. با توجه به اطلاعات منتشر شده از رویداد پکن، مهم ترین ویژگی های رابط کاربری جدیدی شیائومی قابلیت جست و جو ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

شیائومی امروز از نهمین نسخه رابط کاربری موبایل مبتنی بر اندروید خود پرده برداشت. با توجه به اطلاعات منتشر شده از رویداد پکن، مهم ترین ویژگی های رابط کاربری جدیدی شیائومی قابلیت جست و جو در تصاویر، دستیار مجازی هوشمند و لانچر اپلیکیشن هوشمند هستند.

ویژگی جست و جو در تصاویر به کاربر اجازه می دهد با وارد کردن یک عبارت مانند چهره، اسم اماکن خاص، سلفی، اسناد و سایر عبارات، تصاویر مربوطه را یافته و دسته بندی کند.

با توجه به اطلاعات موجود، دستیار مجازی هوشمند شیائومی (که فعلاً اسم مشخصی ندارد) قابلیت هایی مشابه با جست و جوی تصویر برای فایل ها و اسناد را دارد که به جز این، جزئیات بیشتری درباره توانایی های دستیار مذکور در دست نیست و اهمیت موضوع، بیشتر به ورود شیائومی به حوزه دستیارهای هوشمند بر می گردد.

اکثر قابلیت های جدید فعلاً محدود به چین هستند

سومین قابلیت جدید و مهم رابط کاربری شیائومی نیز لانچر هوشمند اپلیکیشن ها بوده که با توجه به محتوای موجود روی صفحه، نرم افزار مربوطی که بتواند به کاربر کمک کند را اجرا می کند. به عنوان مثال اگر در یکی از پیامک های خود به خودروی خاصی اشاره کنید، تلفن هوشمند مشخصات و قیمت این اتومبیل را در مرورگر پیدا کرده و نمایش می دهد.

البته لازم به ذکر است که بنا بر اظهارات کمپانی، بسیاری از قابلیت های جدید فعلاً فقط محدود به چین بوده و در آینده امکان حضور در سایر نقاط را (احتمالاً) پیدا می کنند.

علاوه بر ویژگی های نرم افزاری، شیائومی در زمینه مدیریت توان و عملکرد دستگاه و همچنین افزایش سرعت پردازش نرم افزارها نیز اقداماتی انجام داده که از آن جمله، می توان به تخصیص بخش اصلی منابع موجود به اپلیکیشن مورد استفاده کاربر اشاره کرد.

در آخر گفتنی است فهرستی از دستگاه هایی که رابط کاربری جدید را دریافت می کنند نیز در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده که در ادامه مشاهده می کنید:

Mi 6, Mi 5, Mi 5S Plus, Mi 5C, Mi 5S, Mi 4S, Mi 4, Mi 4C, Mi 3, Mi 2, Mi 2S, Mi Mix, Mi Max 2, Mi Max, Mi Note 2, Mi Note, Mi Pad 2, Redmi Pro, Redmi Note 4X, Redmi Note 4, Redmi Note 2, Redmi Note, Redmi 4X, Redmi 4A, Redmi 4, Redmi 3S, Redmi 3S Plus, Redmi 3X, Redmi 3, Redmi 2A, Redmi 2, Redmi 1S , Redmi

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Hamed AF
    Hamed AF | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    من گوشیای گرون قیمت زیادی داشتم ولی به اجبار یه گوشی ارزان قیمت(redmi 4x) گرفتم واقعا شیاءومی محشره با اینکه گوشی ارزان قیمتیه ولی در حد پرچم داره رابط کاربری miui هم واقعا رابط کاربری محشریه. ولی نمیدونم چرا نمیتونی اپ های اضافی گوگل رو disable کنی خداکنه تو رابط کاربری 9 اضافه ش کنه چون واقعا نیازه

  • srb90
    srb90 | ۵ مرداد ۱۳۹۶

    من mi5 دارم واقعا سخت افزار و نرم افزار خیلی خوبه پشتیبانیشم همینطور
    فکر میکردم پشیمون بشم از خرید ولی گوشی ایندم هم شیائومی خواهد بود
    miui8 اندرویدش 7
    miui9 احتمالا 7.1
    تو فرومش زده بود تا اخرای سپتامر طول میکشه بیاد
    کلی منتظر بودم ۲۶ام شه اپدیت کنم :/

  • فردین
    فردین | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    واقعا شیائومی با این کارش(اگه ادامه دار باشه) ثابت کرد که مثل بعضی از شرکت ها فقط به فکر درامد بیشتر نیست. عرضه عمومی نسخه جدید احتمالا تقریبا یک ماه دیگه طول می کشه .
    این نسخه برپایه اندروید ۷ هست !

  • hichkak
    hichkak | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    خدا کنه رو باتریشم کار کرده باشن
    باتری گوشیم بعد یکی از اپدیتاش بهم ریخته

  • milad
    milad | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    الان دارم با redmi2 مینویسم
    دمت گرم شیائومی?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی