ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ژاپنی یا آمریکایی؛ نگاهی به پروژه های بزرگ تویوتا در خاک آمریکا

خودروسازان ژاپنی سال هاست که راه نفوذ به بازار آمریکا را  از طریق سرمایه گذاری وسیع در خاک این کشور یافته اند، تاکنون رفع مشکل بُعد مسافت بین قاره های آسیا و آمریکا و دور ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

خودروسازان ژاپنی سال هاست که راه نفوذ به بازار آمریکا را  از طریق سرمایه گذاری وسیع در خاک این کشور یافته اند، تاکنون رفع مشکل بُعد مسافت بین قاره های آسیا و آمریکا و دور زدن قوانین گمرکی و مالیت های اجناس وارداتی در کنار ویژگی های خاص بازار آمریکا که برای سالیان سال بزرگترین بازار خودرو جهان بود از دلایل این راهکار محسوب می شدند.

اما طی چند ماه اخیر و پس از روی کارآمدن دونالد ترامپ به نظر می رسد که فشارهای سیاسی و اقتصادی در راستای افزایش سرمایه گذاری در آمریکا و اشتغالزایی بر روی خودروسازان خارجی افزایش یافته و بسیاری خودروسازان نیز خواسته و ناخواسته به این درخواست رئیس جمهور جدید چراغ سبز نشان داده اند.

برای مثال فورد احداث کارخانه جدید خود در مکزیک را به دست فراموشی سپرد و تویوتا نیز اخیرا مانور خبری بیشتری بر روی ساختار بخش آمریکایی خود می دهد.

برای مثال تویوتا  مدت ها بود که قصد داشت تا مقر اصلی خود در امریکا را از تورنس کالیفرنیا به شهر پلانو در ایالت تگزاس منتقل کند.

این مقر جدید که کار بر روی آن از سال 2014  آغاز شده از بخش های اداری و صنعتی مختلفی تشکیل شده است. عکس های موجود، تصاویری از این مقر مرکزی جدید هستند.

و بالاخره تویوتا امروز افتتاحیه این مجموعه جدید در آمریکای شمالی را جشن گرفت. به این ترتیب مقر قبلی این شرکت در کالیفرنیا که نزدیک به یک دهه سن داشت خالی شده و گفته می شود که قیمت پیشنهادی برای فروش آن 150 میلیون دلار است.

این مجموعه جدید که از پیشرفته ترین و به روز ترین تسهیلات و تجهیزات برخوردار است بخشی از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری تویوتا در ایالات متحده طی پنج سال آینده است و برای تکمیل نهایی آن به بیش از 1 میلیارد دلار دیگر احتیاج است.

بیش از 4،000 فرصت شغلی در این مقر به وجود آمده و تویوتا در تلاش است تا در چند سال آینده بیش از 1000 عضو جدید به تیم خودروسازی خود اضافه کند.

همان طور که پیش بینی می شد این خودروساز ژاپنی بیش از 75 درصد از موقعیت های شغلی خود را به وسیله سه هزار نفری پر کرده است که برای این شرکت در کالیفرنیا کار می کردند.

برخی از این افراد که تصمیم به نقل مکان از کالیفرنیا به تگزاس نگرفته اند به واسطه نیروهایی با استعدادتر جایگزین شده اند. گفته می شود که این نیروهای جدید از ایالت های نیویورک و کنتاکی به این مجموعه جدید خواهند پیوست.

جیم لنتز، مدیر عامل شرکت تویوتا در آمریکای شمالی، گفت: افتتاح دفتر مرکزی جدید ما در پلانو، گام بعدی تویوتا در همکاری با ایالات متحده است.

لنتز همچنین اضافه کرد که این همکاری ۶۰ ساله برای این شرکت یه رابطه فوق العاده بوده و تمایل تویوتا برای حفظ و افزایش این رابطه بسیار زیاد است .مدیر عامل تویوتا در ادامه توضیح داد که در گردهمآیی که ما با اعضای ۴ شرکت خودروسازی دیگر داشتیم به این باوری رسیدیم که همکاری بیشتر ما با یکدیگر می تواند علاوه بر ایجاد نوآوری، روند فعالیت هایمان را سرعت بخشد.

لنتز بیان کرد ک در این گردهمایی ما به این نتیجه رسیدیم که می توانیم با الهام گرفتن از علایق  مشترکی که مشتریانمان ممکن است داشته باشند آینده تحرکات و فعالیت های مربوط به این صنعت را بهتر هدایت کنیم .

طی 60 سال فعالیت تویوتا در آمریکا، شعبه آمریکای شمالی تویوتا 23.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است که این رقم شامل 10 کارخانه در اقصی نقاط خاک آمریکا، 1500 نمایندگی تویوتا و لکسوز، و 136000 نفر استخدامی شامل کارکنان کارخانه و نمایندگی هاست. بجز ساخت یک کارخانه جدید در آمریکا، 10 میلیارد دلار نیز صرف توسعه و بروزرسانی کارخانه های موجود خواهد شد.

در حال حاضر این شرکت تولید کمری جدید در ایالت کنتاکی امریکا آغاز کرده است تا اولین وسیله نقلیه ای در امریکا باشد که از معماری جدید و جهانی تویوتا بهره می برد.

اخیرا تاسیسات تویوتا در شهر جورج تون درایالت کمپانی به روز رسانی شده و به وسیله بودجه ی یک میلیارد دلاری که از جانب تویوتا تامین شده توانسته است خود را ارتقاء بخشیده و بیش از 700 کارمند جدید را استخدام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی