ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فیس لیفت مزدا 3 جدید؛ ارتقاء یکی از بهترین خودروهای بازار

اگر در بازار خودرو به دنبال یک هاچبک جمع و جور با قیمت مناسب از یک سازنده مطمئن و نام آشنا هستید اولین پیشنهاد من به شما مزدا 3 است. در واقع نسل سوم مزدا3 ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

اگر در بازار خودرو به دنبال یک هاچبک جمع و جور با قیمت مناسب از یک سازنده مطمئن و نام آشنا هستید اولین پیشنهاد من به شما مزدا 3 است.

در واقع نسل سوم مزدا3 به صورتی ساخته شده که کمتر منتقدی می تواند از آن ایراد گرفته و اشتباهی در آن بیابد.

مزدا۳ برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ قدم به جادها گذاشت در سال ۲۰۱۳ بود که نسل سوم این خودرو معرفی شد. در حقیقت می توان این نسل را به عنوان نقطه عطفی برای مدل سال 2018 در نظر گرفت.

احتمالا مدل سال ۲۰۱۸ مزدا ۳ آخرین نمونه از نسل سوم این خودرو خواهد بود که گفته می شود که تغییرات کوچکی در زمینه طراحی داخلی و خارجی این مدل روی خواهد داد.

به نوشته وب سایت Cars Direct، یکی از این تغییراتی که در سیستم ترمز خودرو اتفاق خواهد افتاد عدم استفاده از سیستم بازیابی نیروی ترمز یاi-ELOOP  در سطح تیپ گرد تورینگ است.

وظیفه این سیستم که در همین تیپ در مدل سال 2017 شاهد استفاده از آن بودیم، ذخیره انرژی حاصل از ترمز و به کارگیری آن برای شارژ خازن های تعبیه شده در هنگام کاهش شتاب خودرو است. علت حذف این سیستم عدم نیاز به این سیستم و تاثیر حداقلی آن با کمترین میزان کارایی بیان شده است.

می توان در بیشتر تیپ های چهارگانه مزدا 3، برای رانندگی در سطح شهر به صورت آپشنال از سیستم پشتیبانی ترمز هوشمند (SCBS) استفاده کرد.

بدین ترتیب خودرو به صورت اتوماتیک در سرعت های بالاتر از ۳۰ کیلومتر در ساعت (۱۹ مایل در ساعت) سیستم SCBS را بر روی ترمز ها اعمال می کند.

در تیپ تورینگ مزدا ۳ سیستم SCBS از سیستم های هشدار عبور خودرو از عقب و هشدار نقاط کور نیز کمک خواهد گرفت. این در حالی است که همین سیستم در تیپ اسپورت به صورت استاندارد در اختیار عموم قرار می گیرد.

علاوه بر برخورداری تیپ های تورینگ و گرند تورینگ مدل سال ۲۰۱۸ از چرخ های آلیاژی نقره ای تیره، تیپ گرند تورینگ چراغ های جلو خود را نیز به فناوری Bi-LED با قابلیت تنظیم خودکار مجهز خواهد کرد.

چراغ های مخصوص روشنایی روز و همچنین چراغ های قرمز رنگ مخصوص ترمز در قسمت عقبی و جلویی خودرو به صورت ترکیبی مجهز به فنآوری LED خواهند شد.

البته لازم به ذکر است که به مدل سدان این خودرو در تیپ تورینگ به صورت پیش فرض و استاندارد یک بال عقب اسپرت هم اضافه شده است.

مثل همیشه مزدا در کلاس های هاچپک سایز کوچک و سدان برای جعبه دنده از یک انتخاب بدون هزینه در قالب یک گیربکس شش سرعته دستی بهره خواهد برد.

این درحالی است که برای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک باید مبلغ 1050 دلار بیشتر پرداخت شود. قیمت مدل پایه سدان مزدا 3 18970 دلار و قیمت مدل پایه هاچبک پنج درب این خودرو 20.220 دلار است که نسبت به مدل 2017 افزایش قیمتی 250 را نشان می دهد.

حدس می زنید بعد از عرضه آخرین مدل نسل سوم مزدا3 یعنی مدل سال 2018 چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

منطقی است که در ابتدا یک جشنواره تخفیفی بزرگ برای مدل های قدیمی فروش نرفته برگزار شود چرا که درست یک سال بعد یعنی در سال 2019 نسل چهارم مزدا یعنی مزدا 4 با طراحی کاملاً جدید و متفاوت عرضه خواهد شد.

رسانه های خودرو ژاپن وعده عرضه آخرین باقی مانده نسل سوم را در اواسط سال آینده داده اند. سورپرایز بزرگ برای این مدل جدید استفاده از موتور اشتعال تراکمی سوخت همگن (HCCI) است. این موتورها برای اشتعال مخلوط سوخت و هوا احتیاج به جرقه شمع ندارند و مشابه ساختار موتور های دیزلی کار می کنند و متناسب با کیفیت سوخت ضریب تراکم خود را تنظیم می نمایند.

تمام اینها درحالیست که نسل فعلی مزدا 3 هنوز در کشورمان عرضه نشده و گروه بهمن به عنوان نماینده این برند در حال مونتاژ نسل قدیمی این خودرو در ایران است، با این حساب مشخص نیست که پای نسل چهارم چه زمانی به ایران باز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mostafa Mc
    Mostafa Mc | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    مقاله ی بالا از لینک زیر ترجمه شده:
    https://www.autoevolution.com/news/2018-mazda3-in-for-mild-updates-all-new-model-with-hcci-engine-in-the-pipeline-119361.html

    لطفا ذکر منبع کنید و مطلب دیگران رو با ترجمه به اسم خودتون نزنید.
    ضمنا چیزی به اسم مزدا ۴ وجود نداره. حداقل متنی روی برای ترجمه انتخاب کنید که کمترین دانشی در اون زمینه دارید.

  • Kiyarash Alinasab
    Kiyarash Alinasab | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    من توی خواب میخواستم این ماشین رو بخرم پول نداشتم نتونستم.

مطالب پیشنهادی