ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ احتمالاً در حال کار روی دو چیپست اگزینوس جدید بر اساس معماری ۱۰ نانومتری است

اگزینوس 8895 نخستین چیپست معرفی شده از طرف سامسونگ بود که بر اساس فناوری ۱۰ نانومتری به تولید رسید. این محصول در پرچمداران امسال کره ای ها یعنی گلکسی S8 و S8 پلاس مورد استفاده قرار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

اگزینوس 8895 نخستین چیپست معرفی شده از طرف سامسونگ بود که بر اساس فناوری ۱۰ نانومتری به تولید رسید. این محصول در پرچمداران امسال کره ای ها یعنی گلکسی S8 و S8 پلاس مورد استفاده قرار گرفت و نتایج درخشانی برجای گذاشت. حال شنیده شده که این شرکت قصد دارد به زودی دو چیپ مجتمع دیگر با فناوری تولید مشابه را روانه بازار سازد.

طبق شنیده ها مدل اول اگزینوس 7885 نام خواهد داشت که به عنوان یک محصول میان رده مجهز به دو هسته کورتکس A73 و چهار هسته کورتکس A53 خواهد بود. قرار است علاوه بر پردازشگر گرافیکی Mali-G71، مودم LTE نیز روی چیپ مذکور جای داده شود. به احتمال فراوان شاهد تعبیه اگزینوس 7885 در قلب گلکسی A7 مدل 2018 باشیم.

چیپست دیگری که قرار است بر اساس فناوری ۱۰ نانومتری FinFET تولید شود اگزینوس 9610 نام خواهد گرفت. یک پرچمدار نسبتاً قدرتمند با هشت هسته ۶۴ بیتی (چهار هسته از نوع کورتکس A73 و چهار هسته از نوع کورتکس A53) که همانند برادر ارزان قیمت تر خود میزبان پردازشگر گرافیکی Mali-G71 و مودم LTE خواهد بود.

چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام بر اساس فناوری ۱۰ نانومتری سامسونگ به تولید می رسد، در حالی که شنیده شده احتمالاً وظیفه تولید اسنپدراگون ۸۴۵ بر عهده TSMC و با استفاده از فناوری ۷ نانومتری جدید این شرکت گذاشته شود.

البته سامسونگ نیز با سرعت در حال حرکت به سمت این فناوری است. در حال حاضر پردازنده اختصاصی A10 و A11 محصولات اپل توسط کمپانی تایوانی TSMC به تولید می رسند، اما شنیده شده که کره ای ها توانسته اند موافقت مقامات اپل برای عهده گیری تولید نسل بعد این پردازنده ها با فناوری ۷ نانومتری را جلب نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی