ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پخش خودکار ویدیوها را در نتایج جستجو آزمایش می کند

گوگل برای عقب نماندن از توییتر و فیسبوک اخیرا تصمیم گرفته که یکی از قابلیت های نه چندان خوشایند این دو شبکه اجتماعی، یعنی پخش خودکار ویدیوها را در نتایج جستجوی خود آزمایش کند. به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

گوگل برای عقب نماندن از توییتر و فیسبوک اخیرا تصمیم گرفته که یکی از قابلیت های نه چندان خوشایند این دو شبکه اجتماعی، یعنی پخش خودکار ویدیوها را در نتایج جستجوی خود آزمایش کند. به گزارش وبسایت The SEM Post این موضوع را می توانید در بعضی نتایج جستجو (به ویژه تریلر فیلم های سینمایی اکران نشده) مشاهده نمایید.

با تغییراتی که در ساختار جستجوی گوگل صورت گرفته، از این پس تریلر فیلم های جستجو شده در سمت راست ستون نتایج جستجو و به شکل ویدیوهای بند انگشتی ظاهر می شوند. این ویدیوها به طور خودکار شروع به پخش می کنند و ظاهرا گزینه ای هم برای جلوگیری از پخش آن ها ندارید.

یکی از مقامات گوگل در مصاحبه با انگجت گفته که "ما همواره مشغول تست راه هایی هستیم که بتوانیم تجربه جستجو را برای کاربران مان ارتقاء دهیم، اما فعلا برنامه ای برای اعلام آن ها نداریم". البته گوگل تأیید کرده که در یک برهه زمانی کوتاه مشغول آزمایش قابلیتی برای نمایش تریلر فیلم ها بوده، اما به نظر می رسد که کمپانی در حال حاضر نقشه ای برای افزودن دائمی این قابلیت به پلتفرم جستجویش ندارد.

لازم به ذکر است که ویدیوهای نتایج گوگل در حالت پیش فرض به طور بی صدا پخش می شوند. اما این دقیقا بر خلاف رویه ای است که فیسبوک در پیش گرفته و می خواهد که به زودی پخش خودکار ویدیوها در فید خبری را با صدا همراه کند. انتشار خبر اضافه شدن این قابلیت نارضایتی بسیاری از کاربران فیسبوک را به خاطر پخش بدون اجازه صدا برانگیخته است.

با این اوصاف فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوگل هم از رویه فیسبوک پیروی می کند، یا به طور کامل ایده پخش خودکار ویدیوها را کنار خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    همه ویدیو های گوگل به یوتوب وصلن و یوتوب هم که برای ما فیلتره ???

مطالب پیشنهادی