ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا تیم کوک وعده تاسیس سه کارخانه را به دونالد ترامپ داده است؟

طی هفته ای که گذشت، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال مدعی شد که تیم کوک، مدیرعامل اپل وعده ساخت سه کارخانه بزرگ را در آمریکا به وی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

طی هفته ای که گذشت، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال مدعی شد که تیم کوک، مدیرعامل اپل وعده ساخت سه کارخانه بزرگ را در آمریکا به وی داده است. ترامپ در بخشی دیگر از سخنانش نیز گفت که کوک با او تماس گرفته که بگوید اپل فعالیت هایش را با کارخانه های داخل خاک آمریکا دنبال می کند.

اما اپل هیچوقت اتکای چندانی به کارخانه های خودش نداشته است؛ در واقع این کمپانی تنها یک کارخانه دارد که آن هم در ایرلند واقع شده. همکاری اپل با شرکای مختلف به صورت قراردادی، باعث عصبانیت ترامپ می شود. در حال حاضر تنها محصولی که خطوط تولیدی در آمریکا دارد، مک پرو است که در کالیفرنیا و تگزاس قرار دارند و در واقع، متعلق به شرکای قراردادی هستند.

از آن جایی که تیم کوک با زنجیره ای از تامین کنندگان در چین ارتباط برقرار کرده، حتی انتظار نمی رود که اپل تنها یک کارخانه در خاک آمریکا تاسیس کند، چه برسد به 3 کارخانه. اگر اپل بخواهد قطعات آیفون و آیپد را برای اسمبل از چین به آمریکا بیاورد، قطعاً باید منتظر تاثیر منفی این حرکت روی حاشیه سود خودش هم باشد.

مسئله دیگری هم که می تواند حاشیه سود را از بین ببرد، حقوق بیشتری است که باید به کارگران آمریکایی پرداخت شود. به تبع تمام این ها، اپل یا باید حاشیه سود کمتر را بپذیرد یا قیمت محصولاتش را افزایش دهد. همانطور که کارولینا میلانسی، یکی از تحلیلگران Creative Strategies می گوید: «شما از تاسیساتی کوچک برای مک، به سراغ سه کارخانه بزرگ نمی روید.»

بنابراین تکلیف سخنان ترامپ درباره وعده تیم کوک چیست؟ این سوالی است که پاسخ اش را نمی دانیم و باید منتظر پاسخ رسمی اپل باشیم. گفتنی است که این شرکت به هیچ وجه سخنان رییس جمهور آمریکا را تایید نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۶ مرداد ۱۳۹۶

    خوب گرون تر می فروشه برای اپل کاری نداره

  • یکم
    یکم | ۶ مرداد ۱۳۹۶

    اگر کارخانه ای به خارج از آمریکا منتقل شده برای رسیدن به کمترین قیمت ممکن و بهترین کیفیت بوده است. بازگشت کارخانه به آمریکا به این دو لطمه می زند از جیب مشتریان!

مطالب پیشنهادی