ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارخانه 10 میلیارد دلاری فاکسکان، شکاف مهارتی کارگران آمریکایی را از بین می برد

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ پیش از انتخاب وی به عنوان رییس جمهور ایالات متحده، تمرکز زیادی روی ایجاد اشتغال و آوردن تجارت ها به داخل خاک این کشور داشت. از آن زمان، ترامپ کشمکش های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۵

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ پیش از انتخاب وی به عنوان رییس جمهور ایالات متحده، تمرکز زیادی روی ایجاد اشتغال و آوردن تجارت ها به داخل خاک این کشور داشت. از آن زمان، ترامپ کشمکش های فراوانی با کمپانی های تکنولوژی داشته و اگرچه هنوز مطمئن نیستیم که تیم کوک واقعاً قول راه اندازی تاسیساتی در ایالات متحده را به وی داده یا خیر، به نظر می رسد که شایعات برنامه ریزی ترامپ و فاکسکان برای اشتغال زایی در آمریکا حقیقت داشته است.

اخیراً طی مراسمی در کاخ سفید، به صورت رسمی اعلام شده که کمپانی تایوانی فاکسکان، تا سال 2020 میلادی، تاسیساتی به ارزش 10 میلیارد دلار برای تولید پنل های LCD در ایالت ویسکانسین راه اندازی خواهد کرد. در این مراسم، بسیاری از سران آمریکا و نیز تاجران حضور داشتند که از جمله آنها می توان به فرماندار اسکات واکر و تری گو، مدیرعامل فاکسکان اشاره کرد.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ هم حضوری پر رنگ در این مراسم داشت و طی سخنرانی خود، تاکید ورزید که این مهم، تنها با انتخاب وی به عنوان رییس جمهور ایالات متحده محقق شده است. «اگر من انتخاب نمی شدم، [گو] قطعاً 10 میلیارد دلار صرف این پروژه نمی کرد.»

ظاهراً فاکسکان به خاطر این تاسیسات تازه، از پرداخت مالیاتی تا سقف 3 میلیارد دلار معاف می شود. با این همه، میزان تاثیر و نقش ترامپ در اجرایی شدن این پروژه، هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ زیرا از پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، شایعه برنامه ریزی های فاکسکان به گوش می رسید؛ اما در هر حال، گو از وقت خود استفاده کرد تا  بر دخالت ترامپ در این پروژه تاکید بورزد.

انتظار می رود این تاسیسات جدید، در ابتدا میزبان 3 هزار کارمند باشد و سپس به مرور زمان، پذیرای 7 هزار نیروی کاری دیگر نیز باشد. پیش بینی می شود تاسیسات فاکسکان، به صورت سالانه مالیاتی برابر با 181 میلیون دلار پرداخت کند.

فاکسکان می گوید تاسیسات ویسکانسین، از لحاظ نیروی کاری با کارخانه های معمول تفاوت داشته و قرار است نسل جدیدی از مشاغل تولیدی پیشرفته را با خود به همراه آورد که نیازمند سطح بالایی از مهارت در مهندسی است؛ مهارتی که احتمالاً هنوز بسیاری از کارگردان آمریکایی از آن بی بهره هستند. با در نظرگیری این موضوع، فاکسکان می تواند نقشی اساسی در افزایش مشاغل تخصصی که مردم بیش از هر زمان دیگری به دنبال هستند ایفا کند و با آموزش مناسب، شکاف مهارتی میان نیروها را از بین ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی