ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنشال و وعده ثبت تصاویری خارق العاده با دوربین دوگانه Essential Phone

Essential Phone، موبایل مورد انتظار شرکت اسنشال -که زیر نظر اندی روبین، خالق اندروید هدایت می شود- قرار است در تاریخ نامعلومی از ماه آتی میلادی روانه بازار شود و مشتریان و خبرنگاران، از همین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

Essential Phone، موبایل مورد انتظار شرکت اسنشال -که زیر نظر اندی روبین، خالق اندروید هدایت می شود- قرار است در تاریخ نامعلومی از ماه آتی میلادی روانه بازار شود و مشتریان و خبرنگاران، از همین حالا برای بررسی و مشاهده این دستگاه از نزدیک لحظه شمار می کنند. در حالی که عرضه اسنشال فون تا به این لحظه چندین بار به تعویق افتاده، شرکت مورد اشاره اخیراً در بلاگ پستی به صحبت درباره مشخصات سیستم تصویربرداری دوگانه دستگاه پرداخته است.

در این بلاگ پست توضیح داده می شود که تیم اسنشال فون، از ماه اکتبر سال گذشته تا چه حد مشغول کار روی دوربین دستگاه بوده که از اطلاعات رنگ های RGB و اطلاعات نسخه مونوکروماتیک همان تصویر برای کاهش نویز و بالا نگه داشتن رزولوشن استفاده می کند.

هنگام تصویربرداری، هر دو دوربین اسنشال فون به صورت همزمان فعال می گردند و در نهایت، تصاویر مونوکروم و رنگی، با یکدیگر ادغام می شوند تا تصویری با وضوح غنی پدید آید. البته این تکنیک، چندان جدید نیست و هوآوی و موتورولا هم در دو موبایل Honor 8 و Moto Z2 Force رویکردی مشابه را دنبال کرده اند. با این همه، اسنشال فون ظاهراً قادر به ثبت تصاویری خوش رنگ و لعاب، حتی در شرایط کم نور است و نمونه تصویر به ثبت رسیده از سوی نیکولو دی ماسی، مدیر اسنشال هم بر وضوح و کیفیت بالای تصاویر صحه می گذارد.

در بلاگ پست مورد اشاره، اسنشال به صحبت درباره این که چه چیزی باعث شد توسعه دوربین دستگاه -که یکی از بهترین ها در بازار به شمار خواهد رفت- تا این حد به طول بینجامد پرداخته. اسنشال می گوید توسعه نرم افزار پردازش سیگنال دوربین، پروسه ای چند ماهه بوده تا بتوان «ثبت بهترین تصویر در میلیون ها سناریوی مختلف» را به آن آموزش داد. این پروسه، شامل ثبت هزاران تصویر در شرایط واقعی است که به سیستم اجازه می دهد بارها و بارها شکست خورده و در نهایت در حوزه هایی مانند فوکوس، نوردهی و بالانس نور سفید بهبود یابد.

با این همه، بدیهی است که تا پیش از عرضه دستگاه، نمی توانیم از ادعاهای اسنشال مبنی بر برتری دوربین دوگانه آن نسبت به سایر اسمارت فون های بازار نظیر آیفون 7 یا گلکسی اس 8 مطمئن باشیم که هر دو از بهترین دوربین های چند سال اخیر بهره مند شده اند. در هر صورت، اسنشال انتظارات را بسیار بالا برده و امیدواریم که مانند موبایل جدید وان پلاس، اسنشال فون پس از عرضه مایوس کننده ظاهر نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی