ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینگ واقعیت افزوده اپل گلس
تکنولوژی

شاید این نخستین تصویر شماتیک از عینک واقعیت افزوده اپل باشد

برخی متخصصین از جمله «جن مانستر» (Gene Munster) معتقد هستند که عینک واقعیت افزوده اپل محصولی حتی بزرگتر و انقلابی تر از آیفون ها خواهد بود. بر همین اساس است که هر خبری در مورد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

برخی متخصصین از جمله «جن مانستر» (Gene Munster) معتقد هستند که عینک واقعیت افزوده اپل محصولی حتی بزرگتر و انقلابی تر از آیفون ها خواهد بود. بر همین اساس است که هر خبری در مورد این محصول به شدت مورد توجه قرار می گیرد.

به تازگی پتنتی متعلق به کمپانی اپل توسط دفتر ملی ثبت پتنت ها و نشان های تجاری آمریکا منتشر شده که در آن تصویری شماتیک از عینک مورد بحث به نمایش درآمده است.

این عینک می تواند محصولی انقلابی تر از آیفون باشد

اگر برخی از ویژگی های ظاهری و قابلیت های این گجت تا حدودی آشنا به نظر می رسند، به خاطر این است که اکثر آنها پیش از این توسط گوگل و عینک واقعیت افزوده گوگل گلس رونمایی شده بودند. البته کمپانی اپل نیز چند سال پیش با تصاحب کمپانی Metaio علاوه بر در اختیار گرفتن پتنت های مشابه صاحب یک رابط کاربری برای پوشیدنی های مبتنی بر واقعیت افزوده نیز شده بود.

پنتی که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد نیز در سال ۲۰۱۳ و به نام کمپانی Metaio به ثبت رسیده و حالا اهالی کوپرتینو مالک آن هستند، بنابراین می توان احتمال داد که عینک واقعیت مجازی اپل شبیه به تصویر زیر باشد.

همانطور که در تصویر می بینید به نظر می رسد که برای اعمال برخی کنترل ها و انتخاب گزینه ها کاربر می بایست از انگشت خود به عنوان نشانگر ماوس استفاده کند. در اینجا نمایشگری برای لمس وجود ندارد و ظاهراً دوربین نصب شده روی لنز است که مسیر حرکت انگشت کاربر و محل کلیک آن را تشخیص خواهد داد.

هنوز نمی توان در خصوص نحوه استفاده اپل از این پتنت اظهار نظر کرد، اما می توان مطمئن بود که تا پایان سال ۲۰۱۸ یا ابتدای سال ۲۰۱۹ شاهد معرفی محصولی کاملاً هیجان انگیز از این شرکت باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Metal
    Metal | ۶ مرداد ۱۳۹۶

    احتمالا اين به ايفون وصل ميشه به شكل بدون سيم
    و قيمتش هم در حد همون ايفون هست
    اميدوارم اينطور نباشه و مستقل باشه

  • Metal
    Metal | ۶ مرداد ۱۳۹۶

    اوف
    اپل مثل هميشه مرزهاى طراحى و جا به جا ميكنه

مطالب پیشنهادی