ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست مورد استفاده در سه موبایل گلکسی نوت 8، اس 9 و A7 سامسونگ مشخص شد

هنگام رونمایی از گلکسی اس 8، سامسونگ از چیپست اگزینوس 8895 رونمایی کرد که آخرین عضو از خانواده چیپست های سری 9 اگزینوس به شمار می رفت. با این همه، این چیپست هنوز با شماره ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

هنگام رونمایی از گلکسی اس 8، سامسونگ از چیپست اگزینوس 8895 رونمایی کرد که آخرین عضو از خانواده چیپست های سری 9 اگزینوس به شمار می رفت. با این همه، این چیپست هنوز با شماره 8 شناخته می شد و هنوز مدتی باقی مانده تا اگزینوس های حقیقی سری 9xxx از راه برسند. حالا به تازگی یکی از افشاگران مطرح صنعت تکنولوژی به ارائه اطلاعاتی درباره پردازنده جدید سامسونگ پرداخته که با نام اگزینوس 9610 شناخته می شوند.

چیپست اگزینوس 9610 که کماکان با فرآیند 10 نانومتری ساخته می شود، ظاهراً از چهار هسته قدرتمند Cortex-A73 با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 دیگر بهره می برد و پردازشگر گرافیکی Mali-G71 هم تکمیل کننده سخت افزار خواهد بود. این چیپست مدل به روزرسانی شده 8895 به حساب می آید و احتمالاً به کمک نسل دوم فرآیند 10 نانومتری تولید شود که فرکانس بالاتر را با پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر به ارمغان می آورد. در حال حاضر گمان می رود که این چیپست در گلکسی نوت 8 مورد استفاده قرار گیرد.

پردازنده دیگری که سامسونگ توسعه اش را در دستور کار دارد، اگزینوس 7885 است که با فرآیند 14 نانومتری ساخته شده و دو هسته A73، چهار هسته A53 و پردازشگر Mali-G71 را در خودی جای داده و از فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتز بهره می برد. ظاهراً اگزینوس 7885 قرار است در مدل 2018 موبایل گلکسی A7 مورد استفاده قرار گیرد که مدتی پیش، اطلاعات آن را به همراه فرکانس کاری دقیقاً مشابهی در یک سایت بنچمارک مشاهده کردیم.
و در آخر نوبت به اگزینوس 9810 می رسد که احتمالاً راهش را به عضو بعدی خانواده گلکسی اس باز خواهد کرد. با توجه به شایعات مربوط به استفاده از فرآیند 7 نانومتری برای موبایل های گلکسی اس 9 و نوت 9، اگزینوس 9810 احتمالاً تفاوت های فراوان با 9610 خواهد داشت و قدرتمندتر و بهینه تر از نسل فعلی ظاهر می شود.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Khanchebemehr
    Ali Khanchebemehr | ۶ مرداد ۱۳۹۶

    بهترین

  • Mohammadreza pashapour
    Mohammadreza pashapour | ۶ مرداد ۱۳۹۶

    می خواستم نوت 8 بگیرم حالا با 9610 و با 6 رم همه چیز تمام میشه فقط یه اسپیکر استریو هم داشته باشه
    وای

مطالب پیشنهادی