ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: باج افزارها طی دو سال گذشته 25 میلیون دلار از کاربران باج گیری کرده اند

چند وقتی هست که نام باج افزارها را در تیتر خبرگزاری های مختلف بیشتر از گذشته می بینیم. شاید برجسته ترین آن ها باج افزار WannaCry باشد که با سرعتی باورنکردنی در سراسر دنیا گسترش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

چند وقتی هست که نام باج افزارها را در تیتر خبرگزاری های مختلف بیشتر از گذشته می بینیم. شاید برجسته ترین آن ها باج افزار WannaCry باشد که با سرعتی باورنکردنی در سراسر دنیا گسترش یافته و توانسته که ضمن باج گیری از کاربران معمولی، سیستم های بسیاری از سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی در اقصی نقاط جهان را با اختلال مواجه کند.

اما با توجه به تحقیقات جدید گوگل به نظر می رسد که واناکرای تنها باج افزار موفق یکی دو سال گذشته نبوده است. به گزارش گوگل باج افزارهای خانواده Locky و Cerber طی دو سال گذشته توانسته اند که به ترتیب 5.9 و 6.9 میلیون دلار درآمد زایی داشته باشند؛ این یعنی حدودا نصف درآمدی که کل باج افزارها طی این دو سال گذشته بدست آورده اند. گوگل این اطلاعات را از بررسی دقیق چندین منبع مختلف، گزارشات کاربران قربانی باج گیری، محققان مستقل و تراکنش های انجام شده در بستر بیت کوین جمع آوری کرده است.

باج افزارهای خانواده Locky و Cerber طی دو سال گذشته توانسته اند که به ترتیب 5.9 و 6.9 میلیون دلار درآمد زایی داشته باشند

سازندگان این باج افزارها در عوض درخواست پول نقد، از قربانیان بیت کوین طلب می کنند و به خاطر ماهیت رمزنگاری شدن تراکنش ها در این سیستم مالی می توانند از شناسایی شدن مصون بمانند. به گزارش گوگل این روزها نوشتن باج افزارهای مخرب نه تنها به شغل سودمندی تبدیل شده، بلکه نسبت به گذشته آسان تر هم شده و راحت تر از قبل می توان این محصولات مخرب را در سراسر جهان منتشر نمود. البته گوگل ادعا می کند که حجم عظیمی از باج گیری های اینترنتی پس از توقف سیستم BTC-e، یک وبسایت تبادل بیت کوین در روسیه که اخیرا یکی از بنیان گذارانش دستگیر شده به پایان رسیده است.

با این وجود در حالی که الکساندر وینیک، پایه گذار BTC-e به زودی برای مجازات به مقامات آمریکایی تحویل داده می شود همچنان سرویس توسعه یافته بدست او به فعالیت هایش ادامه می دهد و تراکنش های قانونی و غیر قانونی در آن به طور غیر قابل شناسایی در حال انجام هستند. از سوی دیگر هم هر روز شاهد ظهور باج افزارهای جدیدی هستیم که به لطف سیستم بیت کوین می توانند به باج گیری های خود ادامه بدهند.

در شرایط این چنینی، تنها کاری که از دست متخصصین حوزه امنیت بر می آید تقویت سیستم های حفاظتی و پر کردن حفره های امنیتی است که باج افزارها از طریق آن ها به سیستم های مختلف نفوذ می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی