ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازسازی یک خاطره؛ تولید مجدد تویوتا لندکروزر FJ در آمریکا آغاز شد

سری لندکروزر یکی از محبوب ترین تولیدات تاریخ تویوتا بوده و نسل های مختلف آن همواره طرفداران بسیار زیادی داشته اند. این سری که از سال 1951 بر روی خط تولید قرار دارد، به دلیل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

سری لندکروزر یکی از محبوب ترین تولیدات تاریخ تویوتا بوده و نسل های مختلف آن همواره طرفداران بسیار زیادی داشته اند. این سری که از سال 1951 بر روی خط تولید قرار دارد، به دلیل اطمینان بالا و جان سخت بودن شهرت جهانی یافته و جزو انتخاب های ایده آل برای پیمودن مسیرهای آفرود به شمار می رود.

نسل سوم از لندکروزر که با کد J40 شناخته می شود، بین سال های 1960 و 1984 بر روی خط تولید قرار داشت و در اتاق های مختلف به خیابان های کشور ما نیز راه پیدا کرد.

حال با گذشت بیش از سه دهه از پایان ساخت سری 40، شرکتی به نام کمپانی FJ میامی تصمیم گرفته که نسخه هایی از این نسل را برای علاقه مندان بازسازی کند. این نسخه های جدید در واقع ترکیبی از گذشته و حال بوده و در آنها برخی از تکنولوژی های روز دیده می شوند.

کمپانی FJ میامی، موتور تویوتا با کد 1FZ را برای این مدل انتخاب کرده است. این موتور با تزریق الکترونیکی سوخت، 210 اسب بخار قدرت تولید نموده و با یک گیربکس پنج سرعته دستی ترکیب شده است. ترمزهای دیسکی تقویت شده در جلو، سیستم تعلیق ارتقا یافته، بخاری و سیستم تهویه مطبوع بخشی از تغییرات و امکانات این شاسی بلند کلاسیک هستند.

در نمای خارجی این خودرو تفاوتی با پیشینیان خود نداشته و دقیقا از ظاهری مشابه با نمونه های ساخته شده در دهه 80 میلادی برخوردار است. اما در داخل کابین صندلی ها اسپورت بوده و توسط شرکت Corbeau طراحی شده اند؛ رادیو و نشان دنده های دیجیتال برخی دیگر از مواردی هستند که با تکنولوژی روز گره خورده اند. اما در سوی مقابل فرمان و صندلی های عقب کاملا قدیمی بوده و حسی نوستالژیک ایجاد می کنند.

آپشن هایی که برای این خودرو قابل سفارش هستند، عبارتند از: دوربین عقب، صندلی های گرم شونده، نورپردازی LED و سیستم صوتی با کیفیت. علاقه مندان سری 40 لندکروزر می توانند از بین اتاق های مختلف نمونه دلخواه را انتخاب نموده و از میان 18 رنگ ارایه شده، رنگ مورد پسند خود را سفارش دهند.

کمپانی FJ میامی قیمت پایه 90 هزار دلار را برای لندکروزرهای بازسازی شده در نظر گرفته، اما این رقم با توجه به آپشن های موجود می تواند بسیار فراتر برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rain bow
    rain bow | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    چه گروووووونه ......اصلا به صرفه نیست خریدش

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    یکی از همینا مدل قدیمیش قبلا داشتیم. سرعت رو میرسوندی به 100 عقربه بنزین مثل سرعت شمار میومد پایین ولی مخصوص افرود بود?

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    نود هزار دلاااار؟ هشت سيلندرش ٨٤ هزار دلاره .. ال ايكس ٥٧٠ كه نسخه ى لوكسشه ٨٨ هزار دلاره بعد اين ٩٠ هزارتاست؟ تازه اينايى كه در سطح كشور تردد ميكنن شش سيلندرن و قيمتشون ٦٨ هزار تاس !

    • TeChNoLoGy
      TeChNoLoGy | ۷ مرداد ۱۳۹۶

      بیشتر جنبه نوستالوژیک داره وگرنه تو این بازه قیمتی خیلی بهتر از اینا میشه سوار شد.

مطالب پیشنهادی