ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ حالا بزرگترین تولیدکننده چیپ در دنیاست

کمپانی سامسونگ اخیراً اطلاعات مالی مربوط به سه ماهه دوم سال 2017 خود را منتشر کرده که در کنار رکوردشکنی حاصل از فروش چیپ و نمایشگر، موفقیت دیگری را نیز نشان می دهد. بر اساس ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

کمپانی سامسونگ اخیراً اطلاعات مالی مربوط به سه ماهه دوم سال 2017 خود را منتشر کرده که در کنار رکوردشکنی حاصل از فروش چیپ و نمایشگر، موفقیت دیگری را نیز نشان می دهد.

بر اساس گزارشات، سامسونگ توانسته به لطف سرمایه گذاری روی توسعه چیپ های حافظه «NAND» و نسل جدید «DRAM»، جایگاه اینتل را به عنوان بزرگترین تولیدکننده چیپ در دنیا تصاحب کند.

کمپانی کره ای موفق شده تنها با تولید چیپ حافظه و پردازنده (که در محصولات متفاوت از سرورها گرفته تا ابزارهای متصل به اینترنت اشیا کاربرد دارند) 15.8 میلیارد دلار فروش را به ثبت برساند که از این مقدار، 7.2 میلیارد دلار سود عملیاتی شرکت است.

سامسونگ در زمینه نسبت سود به درآمد، 20 درصد بهتر از اینتل عمل کرده است

از سوی دیگر کمپانی آمریکایی اینتل در همین دوره مالی 14.8 میلیارد دلار فروش داشته که تنها 3.8 میلیارد دلار آن به عنوان سود عملیاتی شناسایی شده است. البته این مقدار نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش 190 درصدی را نشان می دهد اما با در نظر گرفتن نسبت سود به درآمد، که برای اینتل معادل 25.7 درصد و برای سامسونگ برابر 45.6 درصد است، و همچنین سایر آمار و ارقام، می توان گفت سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به اینتل داشته و در رتبه نخست قرار می گیرد.

جالب است بدانید که اینتل از سال 1992 میلادی برترین تولیدکننده چیپ در دنیا بوده است؛ اما حالا با افول تقاضا برای کامپیوترهای خانگی و جهش بازار تلفن های هوشمند، سبد محصول متنوع تر سامسونگ باعث شده این کمپانی کره ای رتبه نخست فهرست برترین تولیدکنندگان چیپ در دنیا را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rashedi
    rashedi | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    به سلامتی

مطالب پیشنهادی