ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه ریزی سازمان غذا و داروی آمریکا برای کاهش سطح نیکوتین در سیگارها

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قصد دارد با وضع قوانین جدیدی برای کاهش تاثیرات اعتیاد آور تنباکو، میزان نیکوتین مجاز در سیگارها را کاهش دهد. نماینده این سازمان در یک نشست خبری درباره تصمیم ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قصد دارد با وضع قوانین جدیدی برای کاهش تاثیرات اعتیاد آور تنباکو، میزان نیکوتین مجاز در سیگارها را کاهش دهد. نماینده این سازمان در یک نشست خبری درباره تصمیم اخیر اظهار کرد:

سازمان FDA قصد دارد طی یک گفتمان عمومی، امکان کاهش نیکوتین موجود در سیگارها تا سطح غیر اعتیادآور را با در نظر گرفتن استانداردهای محصول، بررسی کند. سازمان می خواهد با انتشار پیش نویسی از قانون پیشنهادی، نظرات مختلف درباره منافع سلامت عمومی و همچنین هرگونه تاثیر نامطلوب ناشی از کاهش نیکوتین سیگارها را دریافت نماید.

گفتنی است به خاطر مصرف سیگار، تنباکو به عنوان مهم ترین عامل مرگ های قابل پیشگیری در دنیا شناخته شده و سالانه بیش از 480 هزار نفر را در آمریکا به کام مرگ می فرستد. مصرف سیگار همچنین در هر سال 300 میلیارد دلار هزینه روی دست مالیات دهندگان آمریکایی گذاشته و عامل اصلی از کار افتادگی نیروی کار این کشور است.

افزودنی های شیمیایی موجود در سیگار از عوامل اصلی مرگ و میر هستند

البته نیکوتین تنها دلیل بیماری ها و مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار نیست بلکه، سایر افزودنی های شیمیایی که کمپانی های بزرگ (برای افزایش نیکوتن حاصل از سوختن تنباکو) به محصول اضافه می کنند نیز، موجب بروز مشکلات سلامتی در افراد می شود و در این بین، نیکوتین نقش ماده اعتیادآور را بازی می کند.

بر اساس تحقیقات پژوهشگران، کاهش سطح نیکوتین در سیگار رابطه مستقیمی با کاهش اعتیادآور بودن محصول خواهد داشت اما در این بین، مشکلاتی نیز بر سر راه طرح FDA وجود دارد. نخست این که ممکن است افراد برای جبران کمبود نیکوتین، تعداد سیگارهای مصرفی خود را افزایش دهند.

همچنین مطمئناً کمپانی های تولیدکننده سیگار نیز بیکار ننشسته و برای حفظ دارایی ها و بازار خود، در قبال تصویب احتمالی قوانین جدید مقاومت خواهند کرد؛ چرا که بر اساس آمارها، همین حالا نیز با اعلام تصمیم FDA ارزش سهام شرکت های تولیدکننده سیگار در بازار افت کرده است.

لازم به ذکر است که FDA قوانین مشابهی را برای سیگار برگ، توتون پیپ و سیگار الکترونیکی در دست بررسی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهرداد علیخانی
    مهرداد علیخانی | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    نیکوتین مضر نیست. لامصب قطران ریه رو داغون میکنه. نیکوتین فقط جنبه اعتیادیشه

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۷ مرداد ۱۳۹۶

      خوب اگه مضر نیست چرا ریه رو نابود می کنه سطح نیکوتین رو بیارن پایین بیشتر می کشن

مطالب پیشنهادی