ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

لبه بی انتها؛ نگاهی به بهترین قابلیت ها و اپلیکیشن های نمایشگر اج گلکسی اس ۸

تاریخچه ساخت تلفن های همراه و راه درازی که تا تبدیل شدن به اسمارت فون های پیشرفته امروزی طی کرده اند، همیشه و در هر دوره با تحولاتی بزرگ همراه بوده؛ خلاقیت ها و نوآوری هایی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

تاریخچه ساخت تلفن های همراه و راه درازی که تا تبدیل شدن به اسمارت فون های پیشرفته امروزی طی کرده اند، همیشه و در هر دوره با تحولاتی بزرگ همراه بوده؛ خلاقیت ها و نوآوری هایی که بعضی از آن ها به اقبال گسترده ای دست یافتند و صاحبان ایده هایشان را به سودهای کلان رساندند، و ایده هایی که به دلایل مختلف شکست خوردند و نتیجه ای جز افتضاح و ضرر برای شرکت ها به همراه نداشتند.

تاریخ را مرور کنید. چه کسی در سال 2007 و زمانی که استیو جابز نخستین آیفون را به دنیا معرفی کرد می توانست با اطمینان بگوید که نمایشگر خازنی این دیوایس به اساس تلفن های هوشمند امروزی تبدیل می شود؟ چه کسی باور می کرد که نوکیا به خاطر تصمیمات و سیاست های غلط سقوط کند و روزی برسد که دیوایس هایش را شرکتی دیگر بسازد؟

حالا انحنای نمایشگر اسمارت فون در چشم اکثر مردم به یک معیار مهم زیبایی تبدیل شده است.

سیر تحول تلفن های هوشمند پر است از همین آزمون و خطاها، تصمیمات درست و غلط و ریسک های بزرگی که بعضی از آن ها نتایج بد و بعضی دیگر نتایج مطلوبی در پی داشتند. شاید استفاده از نمایشگر خمیده را بتوانیم جزو ریسک های موفقیت آمیز صنعت ساخت اسمارت فون های امروزی بدانیم، ریسکی که سامسونگ برای اولین بار با موبایل Galaxy Round به جان خرید اما توانست با همین اقدام جسورانه استاندارد جدیدی را در تلفن های هوشمند پایه گذاری کرده و دیگر برندها را هم مجبور به تبعیت از آن کند.

امروز که 4 سال از ارائه نخستین موبایل صفحه خمیده به بازار گذشته، حالا انحنای نمایشگر اسمارت فون در چشم اکثر مردم نه تنها به یک معیار مهم زیبایی تبدیل شده بلکه در کنار این موضوع کاربردهای جدیدی را هم برای این دیوایس ها به ارمغان آورده است. گلکسی S8 و S8 پلاس، آخرین و قدرتمندترین پرچمداران سامسونگ جزو دیوایس هایی هستند که می توانید مفیدترین کاربردهای صفحات خمیده را در آن ها مشاهده کنید.

در این مطلب تلاش داریم که شما را با کاربردهای بی انتهای لبه های خمیده نمایشگر در آخرین پرچمدار سامسونگ آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

خمیدگی لبه های نمایشگر S8 چه کاربردی دارد؟

خمیدگی لبه نمایشگر S8 زیباست، ولی تنها خصوصیت آن نیست. سامسونگ در طراحی گلکسی S8 و البته نسل قبلی آن S7 به دنبال این بوده که از این خمیدگی بیشترین بهره را ببرد. برای همین از این خصوصیت برای نمایش نوتیفیکیشن ها بهره گرفته. وقتی کسی با شما تماس می گیرد، به غیر از چراغ LED روی بدنه لبه های خمیده نمایشگر هم روشن می شوند که علاوه بر جلوه خاصی که دارد، می تواند زمانی که موبایل را از صفحه روی میز گذاشته اید هم شما را از تماس آگاه کند.

برای دسترسی به تنظیمات این قابلیت می توانید به بخش Edge Screen از تنظیمات اندروید مراجعه کنید. البته اینجا به غیر از فعال کردن نمایش نوتیفیکیشن ها گزینه دیگری هم به چشم می خورد: Edge Panels که ویجت های ویژه سامسونگ برای نمایش در لبه خمیده بوده و مهم ترین کاربرد نمایشگر دستگاه را به نمایش می گذارند.

پنل های اج از پس چه کارهایی بر می آیند؟

پنل های اج مثل ساید بار های شخص ثالث هستند؛ تمام قابلیت های مهم اندروید را در بخش کوچکی از صفحه گردآوری می کنند تا از همه جای سیستم عامل اندروید به آن ها دسترسی داشته باشید. خوشبختانه سامسونگ از خمیدگی صفحه بیشترین بهره را گرفته و تقریبا تمام نیازهای مهم کاربر را در پنل های اج پیش فرض خود ارائه کرده. تعداد این پنل ها به 13 مورد می رسد، که البته تعداد بیشتری را هم می توانید به رایگان یا پرداخت هزینه از فروشگاه سامسونگ دانلود کنید.

تعداد پنل های اج پیش فرض سامسونگ به 13 مورد می رسد

این پنل ها که با یک اشاره بر خمیدگی سمت راست نمایشگر ظاهر شده و با سوایپ جابجا می شوند، کاربردهای زیادی دارند. سه مورد با بیشترین کاربرد پنل های Apps Edge، Smart Select و پنل مخاطبین هستند که به ترتیب دسترسی سریع به اپ های محبوب، ابزار ویرایش اسکرین شات و مخاطبین مهم را برایتان فراهم می کنند.

به ترتیب از راست به چپ: پنل های انجام وظایف، بهینه سازی دیوایس، کلیپ بورد، نمایش نتایج ورزشی، قطب نما و پنل هواشناسی در سامسونگ گلکسی S8

البته از بین این سه مورد شاید Smart Select جذاب ترین شان باشد. با ابزاری که این بخش ارائه کرده می توانید اسکرین شات های دایره ای و مستطیلی شکل بگیرید و این که از ویدیوهای در حال پخش تصاویر GIF بسازید.

تمام این پنل ها دارای تنظیمات شخصی سازی مجزا هستند

تمام این پنل ها دارای تنظیمات شخصی سازی مجزا بوده و می توانید نحوه نمایش آیتم ها در آن ها را هم به دلخواه خودتان بچینید. فقط با یک محدودیت طرف هستید، آن هم این که سامسونگ اجازه افزودن بیشتر از 9 پنل به طور همزمان را به شما نمی دهد. البته 9 پنل آنقدر زیاد هست که به مشکلی بر نخورید.

نمایش وضعیت آب و هوا، دسترسی به آخرین محتوای کپی شده در کلیپ بورد، نمایش نتایج زنده فوتبال، نمایش یادآور و رویدادهای تقویم، Task های آماده، قطب نما و دسترسی سریع به تنظیمات اندروید کارهایی هستند که لبه خمیده نمایشگر گلکسی S8 از پس آن ها بر می آید.

بهره وری بیشتر از لبه های خمیده با اپلیکیشن های شخص ثالث

به غیر از مجموعه کامل پنل هایی که خود سامسونگ ارائه کرده، توسعه دهندگان شخص ثالث هم می توانند برای لبه های خمیده S8 ویجت های مخصوص بسازند و پا را از محدودیت ها فراتر بگذارند. مواردی که در ادامه معرفی می کنیم از کاربردی ترین ویجت های شخص ثالث برای نمایشگر خمیده گلکسی S8 و مدل های قدیمی تر از آن هستند:

The Weather Channel

ویجت آب و هوای پیش فرض سامسونگ در عمل خیلی کاربردی نیست. اگر به چیز پیشرفته تری احتیاج داشتید، مطمئنا ویجت The Weather Channel می تواند گزینه کارآمدتری برایتان باشد. این ویجت فوق العاده از قابلیت پیش بینی ساعتی و روزانه برخوردار است، و می تواند وقوع طوفان یا تغییرات ناگهانی جوی را به سرعت و روی نقشه به نمایش بگذارد.

اشتراک گذاری سریع وضعیت آب و هوا با دوستان و نمایش ویدیوی زنده از وضعیت آب و هوای محلی (که البته در کمال تأسف برای ایران فعال نیست) هم از قابلیت های خوب ویجت The Weather Channel محسوب می شوند.

Widget Edge

Widget Edge صفحه خانه ای برای تمام ویجت های اندروید است تا در لبه های نمایشگر خمیده جای بگیرند. به لطف Widget Edge می توانید تمامی ویجت هایی که لازم دارید، از جیمیل و گوگل مپس گرفته تا ویجت های نمایش والپیپر را در Edge Panel گلکسی S8 و مدل های قدیمی تر مثل S7 و S6 Edge جای بدهید. البته تفاوت ابعاد این ویجت ها ممکن است منظره عجیبی در حاشیه نمایشگر شما ایجاد کند.

Edge RSS

یکی از بهترین کاربردهایی که می توان برای نمایشگرهای خمیده متصور شد، نمایش لحظه ای خبرهاست. Edge RSS این کار را در گلکسی S8 به نحو احسن انجام می دهد. کافیست فید RSS وبسایت محبوب تان را به آن بدهید تا از هر جای اندروید با سوایپ روی خمیدگی نمایشگر از داغ ترین اخبار روز با خبر شوید.

Trends from Twitter

چه بخواهیم و نخواهیم توییتر این روزها به یکی از موثرترین شبکه های اجتماعی دنیا تبدیل شده، طوری که بسیاری از سیاستمداران و مقامات عالی رتبه حکومتی آن را به چشم مهم ترین تریبون مجازی شان می بینند. در چنین شرایطی ویجت Trends from Twitter به هیچ وجه نمی گذارد که از آخرین ترندهای این شبکه اجتماعی عقب بمانید. البته برای استفاده از آن به ابزار تغییر دهنده آی پی نیاز خواهید داشت.

Google Keep for Edge

خیلی ها برای یادداشت برداری گوگل کیپ را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند. رابط کاربری فوق العاده ساده و زیبای کیپ و همگام سازی محتوایش بین پلتفرم ها بسیاری را شیفته خود کرده، برای همین کسانی که موبایل هایی با نمایشگر خمیده می خرند هم نمی توانند آن را به راحتی کنار بگذارند.

گوگل برای همین دستگاه ها ویجت ویژه ای طراحی کرده تا هر جای اندروید که باشید، با بیرون کشیدن پنل گوگل کیپ به یادداشت هایتان دسترسی داشته باشید و حتی به ویرایش آن ها بپردازید؛ راحت ترین و سریع ترین راه برای یادداشت برداری.

به خاطر نبود حاشیه در بدنه، نمایشگرهای خمیده حساسیت بیشتری به فشار و ضربه دارند

با تمام مزایایی که برای به کارگیری لبه های خمیده در موبایل ها گفتیم اما هنوز بسیاری حاضر به خرید دیوایس های این چنینی نیستند. به عقیده این افراد به خاطر نبود حاشیه در بدنه، نمایشگرهای خمیده حساسیت بیشتری به فشار و ضربه دارند و با کوچکترین برخوردی به اجسام سفت می شکنند، و ضمنا هزینه تعمیر آن ها نسبت به نمایشگرهای معمولی به مراتب بیشتر است.

بنابراین تصمیم با شماست؛ این که موبایلی با نمایشگری خمیده و حساس، اما با بی نهایت قابلیت در دست بگیرید یا این که به داشتن یک اسمارت فون معمولی بسنده کنید. نظر شما چیست؟ آیا تکنولوژی نمایشگر خمیده در موبایل ها را مفید می بینید، یا بودن و نبودن آن برایتان تفاوتی ندارد؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    من فقط زیبایی گوشیمو دوس دارم غیر فعال کردم ویجتا و ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی