ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

21.4 لیتر در صد کیلومتر؛ میزان مصرف سوخت بوگاتی شیرون رسما اعلام شد

از زمانی که بوگاتی به فولکس واگن واگذار شد، این شرکت با حمایت های کمپانی مادر جانی تازه گرفت و توانست بازگشتی شکوهمندانه به دنیای خودروسازی داشته باشد. ویرون و شیرون دو مدلی هستند که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

از زمانی که بوگاتی به فولکس واگن واگذار شد، این شرکت با حمایت های کمپانی مادر جانی تازه گرفت و توانست بازگشتی شکوهمندانه به دنیای خودروسازی داشته باشد. ویرون و شیرون دو مدلی هستند که بوگاتی بعد از احیا آنها را روانه گاراژ ثروتمندان کرده است.

همانطور که ویرون در زمان خود بی رقیب بود، به نظر می رسد که شیرون نیز تا مدت ها بی رقیب باقی بماند؛ دلیل این امر ساده است، نیروبخش این خودرو یک موتور 8 لیتری 16 سیلندر به قدرت تقریبی 1500 اسب بخار است که می تواند دستیابی به شتاب 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت (محدود شده بصورت الکترونیکی) را ممکن سازد.

این موتور که در واقع نسخه ارتقا یافته موتور ویرون محسوب می شود، قدرت باور نکردنی خود را در ازای مصرف سوخت بالا ارایه می کند. برای مثال ویرون در هر صد کیلومتر ترکیبی 23.5 لیتر سوخت از باک صد لیتری خود کم می کرد. این ارقام در صد کیلومتر شهری و جاده ای به ترتیب برابر با 29.4 و 15 لیتر بود.

پس از یک سال از زمان معرفی شیرون در نمایشگاه خودروی ژنو 2016، اکنون نتایج مصرف سوخت آن توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا موسوم به EPA منتشر شده که بر این اساس، شیرون در صد کیلومتر ترکیبی 21.4 لیتر بنزین مصرف می کند.

این رقم در صد کیلومتر شهری و جاده ای به ترتیب 26.1 و 16.8 لیتر اعلام شده؛ با این حساب شیرون در صد کیلومتر ترکیبی و جاده ای کم اشتهاتر از ویرون بوده اما در مسیرهای شهری پر مصرف تر از آن است.

با توجه به اینکه شیرون نیز از یک باک صد لیتری بهره می برد، به احتمال بسیار مالکین آن با کارکنان پمپ بنزین محل زندگی خود ارتباط گرم و صمیمانه ای خواهند داشت! شاید به این دلیل است که گفته شده جانشین شیرون از پیشرانه ای هیبریدی بهره خواهد برد.

بعد از شیرون برخی مدل های دیگر هستند که مصرف سوخت بسیار بالایی دارند. بعضی از این مدل ها عبارتند از داج چلنجر SRT هلکت با 14، مازراتی گرن کابریو 4.7 لیتری V8 با 15، رولزرویس فانتوم با 16.8، فراری GTC4Lusso با 18 و استون مارتین Vantage S V12 با 19.6 لیتر مصرف سوخت در صد کیلومتر مسافت تشکیل شده از مسیر ترکیبی شهر و جاده.

مسلما هیچ یک از این خودروها نمی توانند هنگام رانندگی با حداکثر سرعت، مثل بوگاتی شیرون در عرض تنها 8 الی 9 دقیقه باک خود را خالی کنند!

بدیهی است که مصرف سوخت وحشتناک شیرون، هیچ اهمیتی برای خریداران متمول آن ندارد؛ چرا که به گفته آقای ولفگانگ دورهایمر (Wolfgang Durheimer) مدیر عامل بوگاتی، مشتریان این شرکت به طور میانگین صاحب 84 اتومبیل، 3 جت شخصی و یک قایق تفریحی هستند!

بد نیست بدانید وی در یکی از مصاحبه های خود فاش کرده بود که مشتریان بنتلی به طور میانگین 8 سوپر اسپرت دیگر را نیز در کلکسیون خود دارند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مشتریان بوگاتی به شکل ویژه ثروتمندتر از مشتریان سایر شرکت های لوکس به نظر می رسند و دغدغه ای بابت مسائل اقتصادی به ذهن خود راه نمی دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • مهدی فتحی
    مهدی فتحی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    الله اکبر
    سایپا مطمعن??

  • Mahdi Moosavi
    Mahdi Moosavi | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    دنیا رو ببین یک سریا هشتا هشتا ماشین سوپر لوکس میگیرن اون وقت ما تو خرج زندگیمون موندیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی