ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عنوان بزرگ ترین خودروساز جهان به رنو-نیسان رسید

در سال های گذشته عنوان بزرگ ترین خودروساز جهان بین فولکس واگن، تویوتا و جنرال موتورز دست به دست شده و این سه در رده های اول تا سوم قرار گرفته اند. اما آنطور که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

در سال های گذشته عنوان بزرگ ترین خودروساز جهان بین فولکس واگن، تویوتا و جنرال موتورز دست به دست شده و این سه در رده های اول تا سوم قرار گرفته اند. اما آنطور که آمار و ارقام نشان می دهند، امسال ظاهرا اینگونه نبوده و عنوان مذکور به گروه فرانسوی-ژاپنی رنو-نیسان خواهد رسید.

دلیل این اتفاق بسیار ساده است؛ از زمانی که کمپانی میتسوبیشی از اواخر سال 2016 به مالکیت رنو-نیسان در آمد، آمار فروش آن به آمار کلی این گروه اضافه شد.

بر این اساس، از ژانویه تا ژوئن سال 2017 این سه کمپانی موفق به فروش 5,268,079 دستگاه خودروی مختلف شده اند، در حالیکه فولکس واگن و تویوتا در این مدت به ترتیب فروش 5,155,600 و 5,129,000 خودرو را ثبت کرده اند. جنرال موتورز هم با اختلاف نسبتا زیاد و با فروش 4.7 میلیون خودرو در جایگاه چهارم ایستاده است.

کارلوس گون مدیر 63 ساله گروه رنو-نیسان در این باره گفته:

اتحاد بزرگ ما به خوبی نسبت به پتانسیل های کامل خود در زمینه حجم تولید و مهیا کردن نسل بعدی سرویس های جابجایی برای مشتریان در سرتاسر جهان آگاه است.

اگر بخواهیم جزئی تر به آمار فروش گروه رنو-نیسان بپردازیم باید اشاره کنیم که در شش ماهه نخست امسال، 1,879,288 خودرو با برند رنو، 2,894,488 خودرو با برند نیسان و 494,303 خودرو با برند میتسوبیشی به فروش رسیده است.

از لحاظ بازارهای پر مشتری، رنو در سرزمین مادری، روسیه و ایتالیا محبوب تر از سایر کشورها بوده؛ در حالی که نیسان و میتسوبیشی در آمریکا، چین و ژاپن پرفروش تر از بقیه بازارها بوده اند.

با توجه به چند ماه باقی مانده تا پایان سال، هنوز زود است که رنو-نیسان را بزرگ ترین خودروساز جهان در سال 2017 بنامیم؛ چرا که در طول این مدت اتفاقات پیش بینی نشده زیادی ممکن است رخ دهد. با این حال رقابت این گروه با فولکس واگن و تویوتا بر سر تصاحب عنوان یاد شده، بسیار داغ و جذاب خواهد بود.

با پیوستن میتسوبیشی به گروه رنو-نیسان، احتمال می رود که محصولات آن نیز با پلتفرم های مشترکی روانه بازار شوند. چند ماه پیش خبری در رسانه ها منتشر شد که بر اساس آن نسل آتی میتسوبیشی پاجرو بر روی پلتفرم نیسان پاترول توسعه خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    خیلی جالبه که امار فروش ایران خودرو 650 هزار خودروس اونم فقط تو ایران!! بعد همش میگن پول نداریم اگر گمرک نباشه برشکست میشیم

    اونوقت میتسوبیشی تو 200 کشور دنیا حضور داره و با اون همه افتخار و خاطره و قدرت و تکنولوژی در دنیای خودرو طی اینهمه سال ،490 هزار تا میفروشه?

    ولی خوشم میاد رنو نیسان با سه چهارتا برند اول شده ولی فولکس واگن و جنرال موتورز هرکدوم فکر میکنم تعداد برند های زیرمجموعه اشون از انگشت های دست بیشتره? ? ?

    • Hamed_Naseri_1
      Hamed_Naseri_1 | ۸ مرداد ۱۳۹۶

      تویوتا هم یه همین صورته
      خودشه و لکسوز

  • milad
    milad | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    محصولات رنو بی نظیرند?(البته به جز تندر۹۰)

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    ایران خودرو سایپا تولید روزانه اش سون بیشتر از ایناست

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    پس ایران خررو چی شد؟

مطالب پیشنهادی