ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی و افزایش 36 درصدی درآمد حاصل از فروش موبایل در نیمه نخست سال 2017

با فرا رسیدن زمان ارائه گزارشات مالی شرکت های مختلف، کم و بیش از نحوه عملکرد اکثر کمپانی های بزرگ دنیای تکنولوژی از جمله آلفابت، فیسبوک، سامسونگ، ال جی و نوکیا در سه ماهه دوم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

با فرا رسیدن زمان ارائه گزارشات مالی شرکت های مختلف، کم و بیش از نحوه عملکرد اکثر کمپانی های بزرگ دنیای تکنولوژی از جمله آلفابت، فیسبوک، سامسونگ، ال جی و نوکیا در سه ماهه دوم سال 2017 آشنا شدیم.

حال نوبت به هوآوی می رسد که از کارنامه درخشان خود در نیمه نخست سال 2017 پرده بردارد. گروه کسب و کار محصولات مصرفی هوآوی که موبایل، تبلت، ابزارهای پوشیدنی و کامپیوترهای شخصی را زیر چتر خود دارد، از افزایش چشمگیر 36.2 درصدی درآمد حاصل از فروش در این بازه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد.

این شرکت در مجموع به 105.4 میلیارد یوآن چین، معادل 15.6 میلیارد دلار درآمد رسیده و توانسته بیش از 73.01 میلیون دستگاه موبایل را به سرتاسر جهان ارسال کند که باز هم افزایش 20.6 درصدی را نسبت به همین بازه زمانی در سال 2016 نشان می دهد. با توجه به این آمار، هوآوی جایگاهش را به عنوان سومین فروشنده موبایل جهان تثبیت کرده و سهمی معادل 10 درصد از کل بازار موبایل را در اختیار گرفته است.

اگرچه عوامل زیادی در این موفقیت دخیل هستند، اما بدون شک روش تولید هوآوی نقش قابل توجهی را در کسب درآمد آنها ایفا می کند. این کمپانی تقریباً همه قطعات مورد نیاز برای موبایل هایش، حتی چیپست اصلی را خودش می سازد و به همین دلیل، می تواند پرچمدارانش را با قیمت تمام شده کمتری به بازار عرضه نماید. این توانایی، حاشیه سود هوآوی را تا حد زیادی ارتقاء می دهد.

علاوه بر این، هوآوی تمرکز اصلی خود را روی بازارهای کوچک اما با پتانسیل بالا قرار داده و توانسته سهم بیشتری را از بازارهای نوظهور به خود اختصاص دهد. همچنین محبوبیت برند آنر (Honor) در ارائه محصولاتی با کیفیت و ارزان قیمت، نقش بسزایی در موفقیت این شرکت داشته است.

گفتنیست درآمد کل هوآوی در شش ماه نخست سال 2017 میلادی برابر با 283.1 میلیارد یوآن، معادل 42.04 میلیارد دلار گزارش شده و حاشیه سود آنها هم رقم 11 درصد را نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی