ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از هوش مصنوعی برای انتخاب آثار برگزیده در یک رقابت عکاسی

دسته بندی و انتخاب دستی عکس ها آن هم در مقیاس 590 هزار قطعه کار بسیار دشوار و زمانبری است که داوران امسال مسابقه عکاسی «EyeEm» باید آن را انجام می دادند. فستیوال مورد بحث ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

دسته بندی و انتخاب دستی عکس ها آن هم در مقیاس 590 هزار قطعه کار بسیار دشوار و زمانبری است که داوران امسال مسابقه عکاسی «EyeEm» باید آن را انجام می دادند.

فستیوال مورد بحث که امسال بزرگترین در نوع خود بود، شاهد حضور داورانی از نشنال جئوگرافی، VII photo، بی بی سی و Refinery29 در پنج گروه عکاسی مختلف شامل مناظر طبیعی، عکاسی خیابانی، معماری، پرتره و عکاسی خبری بوده که در این میان، هوش مصنوعی به تسریع فرآیند قضاوت کمک بزرگی کرده است.

قابلیت EyeEm Selects با استفاده از یادگیری ماشینی عکس های برتر را انتخاب می کند

داوران برای انتخاب تصاویر برتر، از قابلیتی به نام «EyeEm Selects» در اپلیکیشن مربوطه استفاه کرده اند که بهترین عکس ها را از میان موارد موجود انتخاب می کند. البته این ویژگی از طریق یادگیری ماشینی و با استفاده از علم و تجربه متخصصان حوزه عکاسی توسعه یافته و هوش مصنوعی آن با تماشای عملکرد ادیتورهای حرفه ای و یادگیری از منطق آنها، توانسته به سطح بسیار پیشرفته ای از تشخیص دست پیدا کند.

گفتنی است در مسابقه EyeEm بیش از 88 هزار نفر از 150 کشور مختلف شرکت کرده اند که در این میان، بیشترین عکس های ارسالی مربوط به گروه عکاسی از مناظر طبیعی بوده است.

در نهایت لازم به ذکر است که هیئت داوران EyeEm لیست 100 عکس برتر را منتشر کرده اند که پس از رتبه بندی نهایی، نفر اول یک سفر رایگان به فستیوال EyeEm به همراه یک سال کمک و راهنمایی از سوی عکاسان و ادیتورهای حرفه ای را دریافت خواهد کرد. در ضمن عکس های برتر در هر یک از پنج گروه نیز به صورت جهانی منتشر خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    فک کنم در آینده اگر کل زندگی و کل کارهایی که انجام میدیم در کامپیوتر ذخیره بشه،و حتی دستگاه هایی افکار و طرز تفکرمون رو ضبط کنند و در کامپیوتر ذخیره کنن،هوش مصنوعی می تونه از این اطلاعات استفاده کنه و یکی دقیقا شبیه ما بسازه تا پس از مرگمون همانند ما رفتار کنن.مثلا بیل گیتس یا فرد دیگیری به این صورت شبیه سازی بشه،بعد از مرگش میتونن بفهمن اگه گیتس تو همچین شرایطی بود چه تصمیمی می گرفت یا رباتی بسازن شبیه بیل گیتس و دقیقا مثه اون رفتار کنه تا خانودش احساس نبودشو نکنن،فقط خدانکنه کسی مثل هیتلرو شبیه سازی کنن.
    به نظرم چیزهایی که گفتم اگه اطلاعات کاملی در اختیار کامپیوتر قرارداده بشه کاملا عملی هست،شما ببین تو همین مسابقه،اول ربات طرز کار داورهارو یاد میگیره بعد دقیقا شبیه همونا رفتار میکنه،یعنی اگه داور هام بودن همین تصمیماتو میگرفتن،پس اگه اطلاعات کاملی از زندگیمون به کامپیوتر داده بشه میتونه دقیقا مثل ما رفتار کنه و مارو شبیه سازی منه

مطالب پیشنهادی