ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

15 سال پوشش گارانتی؛ روش هوشمندانه فراری برای رقابت در بازار

افرادی که به سراغ خودروهای اسپرت و گران می روند باید علاوه بر پرداخت رقمی هنگفت برای خرید خودرو، خود را برای هزینه های سنگین تعمیرات و نگهداری این خودروها آماده کنند. این موضوع به ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

افرادی که به سراغ خودروهای اسپرت و گران می روند باید علاوه بر پرداخت رقمی هنگفت برای خرید خودرو، خود را برای هزینه های سنگین تعمیرات و نگهداری این خودروها آماده کنند.

این موضوع به خصوص در مورد خودروهای فراری مطرح است اما حالا کمپانی خودروسازی فراری سخت در حال تلاش است تا بدنامی سوپر کارهای خود را در زمینه تعمیرات و نگهداری های جزئی و گران قیمت از بین ببرد و خود را در این زمینه تبدیل به یک برند خوش نام کند.

آخرین تلاش این خودروساز ایتالیایی به نام POWER 15 شناخته می شود. این برنامه جدید در واقع یک طرح بیمه و ضمانت قابل تعمیم است.

در توضیح مربوط به این طرح می توان گفت که پاور ۱۵ برنامه خدماتی فراری برای تضمین کردن و پوشش دادن قطعات اصلی مکانیکی خودروهای سوپراسپرت تا ۱۵ سال است. این قطعات شامل موتور، جعبه دنده، سیستم تعلیق، واحد انتقال قدرت و فرمان می شود.

احتمالا بزرگترین حسن این گارانتی را می توان قابل انتقال بودن پوشش آن حتی در صورت فروش خودرو فراری توسط صاحب اصلی و همچنین در دسترس بودن آن برای مدل های قدیمی و خاص فراری دانست.

در حال حاضر پاور ۱۵ بهترین نوع پوشش گارانتی در مقایسه با گارانتی دیگر خودروسازهای موجود در سراسر جهان است. علاوه بر این، گارانتی چهار ساله فراری برای خودروهای جدید و برنامه هفت ساله تعمیرات و نگهداری رایگان نیز کما فی سابق وجود دارد.

مشتریان این کمپانی همچنین می توانند یک سال دیگر از پوشش کامل را به همراه گارانتی نیوپاور که از سال ششم شروع می شود خریداری کنند. آن ها همچنین از حق انتخاب برای پرداخت پول بیمه یکساله اضافی به صورت نقد و یکجا یا بهره مند اند.

به طور کلی، اگر شما می توانید بیش از صد هزار دلار برای یک خودرو صرف کنید، احتمالا می توانید از پس هزینه های تعمیرات و نگهداری خودرو نیز برآیید. اما موضوع این است که تعمیرات و نگهداری خودروهای فراری در خارج از کشور ایتالیا پیچیده تر از خاک این کشور است.

اصولا سرویس های دوره ای برای سوپراسپورت ها معمولا در دو مکان قابل دسترسی است یکی در نمایندگی های مرکزی و دیگری در تعمیرگاه های تعمیرکاران معروفی مثل باب هوتون در انگلستان و به دلیل تیراژ کم محصولات فراری، دست یابی به یک نمایندگی مرکزی یا یک تعمیرکار قابل اعتماد و مجرب برای تعمیر دوره ای سوپراسپرت های فراری بسیار سخت است.

برخی از جلسات دوره ای تعمیرات و نگهداری فراری بسیار گران تمام می شود. حتی غیر معمول نیست که هزینه این جلسات تعمیر و نگهداری برابر با هزینه خرید یک ماشین اقتصادی تمام شود.

ارائه این نوع از گارانتی ها از طرف کارخانه فراری برای وسایل نقلیه جدید و خریداری شده قبلی (حتی شامل خریدارانی که هزینه وسیله نقلیه را به طور کامل پرداخت نکرده و هنوز هم در حال پرداخت هزینه اند می شود) به خوبی می تواند افرادی را که قادر به پرداخت هزینه ای هم راستا با قیمت اصلی خودرو هستند اما از پرداخت صد هزار دلار دیگر برای تعمیر موتور یا گیربکس عصبی می شوند را تحت تاثیر قرار داده و راضی نگه دارد.

البته باید در نظر داشت که بیشتر مشتریان فراری از طی کردن مسافت های طولانی در وسایل نقلیه ای مثل خودروهای سوپراسپورت خودداری کرده و اکثرا چنین مسافت هایی را با هواپیما طی می کنند. بنابراین ارائه چنین پوشش طولانی مدتی به احتمال زیاد بیشتر از هر چیز دیگری یک نوع بازاریابی برای مدل های دست دوم فراری محسوب بیشتر است.

در واقع اخیرا گزارش هایی مطرح شده بود مبنی بر آنکه تمایل عمومی کلکسیونرها برای خرید فراری های دست دوم و کلاسیک کاهش یافته و این موضوع اساسا به هزینه های بالای تعمیر و نگهداری از این خودروها مربوط می شود.

از آنجا که در مورد خودروهایی نظیر فراری، بازار فروش دست دوم و افت قیمت مقوله بسیار مهمی تلقی می شود، حالا کمپانی قصد دارد تا با تقویت حمایت خود از مدل های قدیمی، بازار خوب خرید و فروش آن ها را تضمین نماید تا مشتریان خودروها نو نیز تمایل بیشتری برای تبدیل صد ها هزار دلار خود به یک فراری جذاب داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی