ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین موبایل ال جی V30 در نور کم نیز عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت

یکی از مهم ترین محدودیت های موجود در دوربین تلفن های همراه، ضعف آنها برای ثبت تصاویر با کیفیت در نور کم است؛ مهم ترین علت این ضعف نیز اندازه کوچک سنسورهای به کار رفته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

یکی از مهم ترین محدودیت های موجود در دوربین تلفن های همراه، ضعف آنها برای ثبت تصاویر با کیفیت در نور کم است؛ مهم ترین علت این ضعف نیز اندازه کوچک سنسورهای به کار رفته در دستگاه های مذکور بوده، که به دلایل مختلفی از جمله محدودیت های طراحی و تولید باز می گردد.

در این بین یکی از اصلی ترین راه های جبران اندازه حسگر، افزایش گشودگی دیافراگم دوربین است؛ روشی که ال جی برای ارتقاء عملکرد پرچمدار بعدی خود یعنی V30 به کار گرفته.

هرچه عدد گشودگی دیافراگم کوچکتر باشد، نور بیشتری وارد دوربین می شود

لازم به توضیح است که دیافراگم در واقع دهانه ورودی نور به داخل لنز دوربین بوده که اندازه گشودگی آن با اعدادی در کنار حرف «f» نشان داده می شود. در این میان هرچه عدد مورد بحث کوچک تر باشد، گشودگی دیافراگم بیشتر است؛ مثلاً مقدار نور جذب شده توسط دوربینی با شاخص f/2.0 از نمونه ای با گشودگی f/3.1 بیشتر خواهد بود.

در بین تلفن های هوشمند رده بالا نیز مقدار مورد بحث بین f/1.7 تا f/2.0 متغیر بوده، که به عنوان مثال دوربین های پرچمداران سری اس 7 و اس 8 سامسونگ با گشودگی دهانه لنز f/1.7، از توانایی ثبت تصاویر خوبی در نور پایین برخوردار هستند.

اما به نظر می رسد که ال جی نیز بیکار ننشسته و بر اساس گزارش منابع آگاه در صنعت، لنز اصلی ماژول دوربین دوگانه پرچمدار V30 این شرکت، از گشودگی دیافراگم f/1.6 بهره مند خواهد بود.

در صورت صحت این گزارش، می توان گفت V30 نسبت به تمام محصولات موجود در بازار بیشترین گشودگی دهانه لنز را داشته و بدین ترتیب، بهترین عملکرد را در عکاسی با نور کم از خود به جا خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Saeed_S22
    Saeed_S22 | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    دوربین جی4که افسانه ای بود...عکسایی باهاش گرفتم تو شب با سه پایه و تنظیمات دستی فوق العاده بود

  • jafariiii bagher
    jafariiii bagher | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    الجی همواره در بحث دوربین جایی برای انتقاد باقی نزاشته عملکرد فوق العاده ای داشته در محیط کم نور با بهره گیری از فوکس لیزری باعث شده که شرکتها تازه دارن به قدرتش پی میبرن حتی اپل هم قراره در آیفون 8 از این نوع فوکس بهره ببره درود بر الجی که همواره یک گام جلوتر بوده از سایر شرکتها

  • iliyatiger
    iliyatiger | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    عالیییی

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    گشودگی دیافراگم f/1.6
    منتظر یه گوشی خفن باید باشیم

مطالب پیشنهادی