ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت AMD بالاخره کارت های گرافیک حرفه ای Radeon RX Vega را معرفی کرد

شرکت AMD که طی سال های اخیر بیشتر به بازار کارت های گرافیک ارزان قیمت توجه داشت، حالا دوباره وارد عرصه بزرگان شده است. امروز بالاخره پس از حجم زیادی از شایعات و اخبار، این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

شرکت AMD که طی سال های اخیر بیشتر به بازار کارت های گرافیک ارزان قیمت توجه داشت، حالا دوباره وارد عرصه بزرگان شده است. امروز بالاخره پس از حجم زیادی از شایعات و اخبار، این کمپانی از GPU های حرفه ای مبتنی بر معماری Vega پرده برداشت.

خانواده محصولات Radeon RX Vega با قابلیت های متعددی خود، توان عملیاتی در هر سیکل کلاک و پهنای باند حافظه به ازای هر پین را در مقایسه با نسل قبلی کارت های رادئون، به دو برابر افزایش داده و با نمونه های قدرتمند انویدیا به رقابت می پردازند.

البته شرکت AMD اطلاعات بنچمارک این کارت های گرافیکی را در شرایط مختلف ارائه نکرده و فقط عملکرد پایه آنها را شرح داده است. به عنوان مثال قوی ترین مدل از این خانواده می تواند بسیاری از بازی های سنگین کنونی را با حداقل نرخ 53 فریم بر ثانیه روی مانیتورهای عریض با رزولوشن 1440p اجرا نماید، در حالی که این رقم در GTX 1080 انویدیا به طول میانگین 45 فریم بر ثانیه است.

ارزان ترین کارت گرافیک حرفه ای AMD، مدل Radeon RX Vega 56 است که 399 دلار قیمت دارد (عدد انتهای نام، تعداد واحدهای پردازشی را نشان می دهد). پس از آن مدل Vega 64 Air Cooled با 64 واحد پردازشی و فَن خنک کنده با قیمت 499 دلار عرضه می شود. هرکدام از این دو مدل به همراه بسته هدیه مخصوص AMD با 100 دلار افزایش قیمت به فروش می رسند، ضمن اینکه نسخه ویژه RX Vega 64 با سیستم خنک سازی مایع و بسته ویژه هم 699 دلار قیمت دارد.

خانواده کارت های گرافیک جدید AMD از دو هفته دیگر یعنی 14 آگوست برابر با 23 مرداد ماه وارد بازار خواهند شد. در جدول زیر می توانید مشخصات کامل این سه محصول جدید و مقایسه آنها با پرچمدار قبلی این شرکت یعنی Radeon R9 Fury X را مشاهده کنید.

AMD
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • esio
    esio | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    نمیشه اینا رو مهندسی معکوس کرد و ازشون برق گرفت؟

  • سامان
    سامان | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    بالاخره بخاری برقی ها رو معرفی کرد .

    • reza ghezel
      reza ghezel | ۱۴ آبان ۱۳۹۶

      زر نزن بابا

مطالب پیشنهادی