ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم عامل اندروید به زودی می تواند میزان شارژ باتری هدفون های بی سیم را نشان دهد

گوگل در نظر دارد تا چک کردن میزان شارژ باتری دیوایس های بلوتوث را از طریق سیستم عامل اندروید ساده تر کند. بر اساس گزارشات XDA Developers مشخص شده که پروژه متن باز اندروید (Android Open ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

گوگل در نظر دارد تا چک کردن میزان شارژ باتری دیوایس های بلوتوث را از طریق سیستم عامل اندروید ساده تر کند. بر اساس گزارشات XDA Developers مشخص شده که پروژه متن باز اندروید (Android Open Source Project) پشتیبانی از قابلیت دسترسی به اطلاعات باتری دستگاه های بلوتوث از راه دور را اضافه کرده است.

پس از آن که این قابلیت راه خود را به صورت کامل به اندروید باز نماید باید منتظر آن باشیم که این سیستم عامل میزان شارژ باتری هر هدست بلوتوث، بلندگو و یا لوازم جانبی دیگر را به نمایش در بیاورد. البته چنین دستگاه هایی باید به گونه ای تنظیم شوند تا بتوانند اطلاعات باتری خود را به اشتراک بگذارند.

بنابراین فکر می کنیم که این ویژگی در ابتدا با بسیاری از دیوایس ها کار نکند. هنوز مشخص نیست که چه قدر طول می کشد تا گوگل این ویژگی را به صورت کامل برای سیستم عامل خود به ارمغان بیاورد. در همین رابطه پیش تر یکی از اعضای تیم مهندسی اندروید O در Reddit Q&A گفته بود:

ما به دنبال آوردن این قابلیت به اندروید هستیم و خوشحالیم که اعلام کنید برخی از شرکای تولید سخت افزار ما آماده پشتیبانی از این قابلیت هستند.

همانطور که این فرد اشاره کرده است به نظر می رسد برخی از تلفن های هوشمند اندرویدی در حال حاضر از چنین قابلیتی پشتیبانی کنند. XDA Developers معتقد است سامسونگ، ال جی، وان پلاس و شرکت های دیگر هم اکنون از قابلیت به نمایش در آمدن اطلاعات باتری دستگاه های بلوتوث روی تلفن های هوشمند خود پشتیبانی می کنند.

کاملاً مشخص نیست که گوگل چگونه می خواهد این قابلیت را روی سیستم عامل خود پیاده سازی نماید. ممکن است اطلاعت مربوط به باتری دیوایس های بلوتوث از طریق یک نوتیفیکیشن به اطلاع کاربر برسد و یا در نوار وضعیت به نمایش در آید.

منعطف بودن این قابلیت نیز گوگل و یا حتی توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را قادر می سازد تا هر جایی را که می خواهند برای به نمایش در آوردن اطلاعاتی بیشتر راجع به دستگاه های بلوتوث انتخاب کنند.

اندروید O در حال نهایی شدن است و احتمالاً برای دیدن چنین قابلیتی باید تا نسخه آزمایشی بعدی صبر کنیم. در ادامه نیز بگوییم که با توجه به حذف شدن احتمالی جک 3.5 میلیمتری از پیکسل های جدید گوگل باید منتظر چنین قابلیتی در آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • omid majidi
    omid majidi | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    گوشی هواوی honor 4x منم با اندروید 6 این امکان رو داره

  • only Nintendo
    only Nintendo | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    ایفون اینو فکر کنم توی ای او اس ۱۰ داره

  • Metal
    Metal | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    ايفون سالها است اين امكان و داره حتى يادمه بصورت درصد نشون ميداد الان هم يك عمس هدفون نشون ميده اون بالا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی