ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه جدید Nearby گوگل ارتباط آفلاین و به اشتراک گذاری رسانه ها را ممکن می سازد

در IO 2017 بود که گوگل در رابطه با API تکنولوژی جدید خود یعنی Nearby صحبت کرد و از قابلیت های آن سخن گفت؛ دست یابی به ارتباط سریع و رمزنگاری شده و ارتباط آفلاین و ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

در IO 2017 بود که گوگل در رابطه با API تکنولوژی جدید خود یعنی Nearby صحبت کرد و از قابلیت های آن سخن گفت؛ دست یابی به ارتباط سریع و رمزنگاری شده و ارتباط آفلاین و نظیر به نظیر از جمله اهداف Nearby به شمار می روند. امروز گوگل آخرین ورژن (نسخه 2.0) این ابزار را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا آن را با اپلیکیشن های خود یکپارچه سازند.

Nearby از ترکیب وای فای، بلوتوث LE و بلوتوث معمولی برای پیدا کردن دستگاه های نزدیک و اتصال به آن ها استفاده می نماید. با این حال نیازی نیست با استفاده از وای فای به کانکشن خاصی متصل باشید و یا از اتصال داده تلفن همراه خود استفاده نمایید.

در صورتی که هیچ شبکه ای در دسترس نباشد، انتقال یا استریم اطلاعات توسط کاربران از دستگاه (و یا به دستگاه) خود آسان تر می شود. با کنار گذاشتن مشکلاتی مانند اتصال ضعیف و یا نوسان سرعت، Nearby به لطف استفاده از بهترین قابلیت های این استاندارد ارتباطی قادر به ایجاد ارتباطات با پهنای باند بالا، قابل اعتماد و رمزنگاری شده است.

از API جدید گوگل می توان استفاده های مختلفی کرد؛ در ایستگاه های مترو می توان از آن برای ارسال یک پیام به منظور اطلاع دادن تأخیر قطار به مسافران بهره برد، Nearby را به عنوان یک هاب رسانه ای استفاده کرد تا مردم از طریق آن بتوانند به استریم موسیقی و ویدیو بپردازند و یا با استفاده از این تکنولوژی به سادگی و بدون نیاز به اینترنت یک مرکز گفتگو را در محل های عمومی ایجاد کرد.

Weather Channel این ویژگی را در اپلیکیشن خود پیاده سازی کرده تا بتواند وضعیت آب و هوا را فوراً در اختیار کسانی قرار دهد که به اتصال داده قوی دسترسی ندارند. در همین خصوص Hotstar قادر است بدون نیاز به اینترنت رسانه ها را از طریق اپلیکیشن به اشتراک بگذارد.

GameInsight نیز با استفاده از این تکنولوژی می تواند تمام بازی ها را به طور آفلاین اجرا کند. ولی متأسفانه اپلیکیشن رزرو پارکینگ مخصوص گوگل بر مبنای Nearby که در کنفرانس I/O رونمایی شد هنوز توسعه داده نشده و همچنان منتظر معرفی آن هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی