ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، وعده ای که در سال 2017 محقق نمی شود

در هشتین ماه از سال 2017 به سر می بریم، اما همچنان از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر موبایل خبری نیست. اگرچه تا پایان سال چند موبایل پرچمدار دیگر هم عرضه خواهند شد، اما به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

در هشتین ماه از سال 2017 به سر می بریم، اما همچنان از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر موبایل خبری نیست. اگرچه تا پایان سال چند موبایل پرچمدار دیگر هم عرضه خواهند شد، اما به نظر می رسد برای ارائه این نوآوری کمی دیر شده است.

منابع آگاه در این رابطه می گویند اپل و سامسونگ به عنوان سردمداران حوزه تکنولوژی هم از اصرار روی این ایده دست برداشته و یکی از مورد انتظار ترین تحولات موبایل های سال 2017 را به دست فراموشی سپرده اند.

تعبیه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر کار دشوار اما ضروری به حساب می آید. اکثر شرکت ها به نوعی دکمه هوم مجهز به این حسگر را از پنل جلویی حذف کرده اند و آن را به پشت یا کناره های بدنه انتقال داده اند. سامسونگ هم نهایتاً از دکمه هوم معروفش دست برداشت و گلکسی اس 8 را با پنل جلوی یکپارچه معرفی کرد، اما مجبور شد حسگر اثر انگشت را در موقعیتی نه چندان مناسب در کنار ماژول دوربین اصلی جای دهد.

اگرچه پیش بینی می شد سامسونگ بتواند این وضعیت را در فبلت پرچمدارش تغییر دهد، اما منابع مطلع از زنجیره تأمین شرکت کره ای و رندرهای نهایی گلکسی نوت 8 چنین موضوعی را به طور کامل رد می کنند.

از طرفی اپل هم طی ماه های گذشته چنین قابلیتی را برای آیفون 8 در دست توسعه داشت، اما ظاهراً این غول تکنولوژی هم نتوانسته بر محدودیت های موجود غلبه کند و هنوز مشخص نیست سیستم احراز هویت تاچ آیدی را در چه قسمتی از آیفون 8 تعبیه می کند.

بنابراین به نظر می رسد در سال جاری میلادی دیگر شاهد موبایلی با این فناوری نباشیم. البته اینکه شرکت های بزرگی همچون اپل یا سامسونگ نتوانسته اند این تکنولوژی را توسعه دهند، یا اینکه علی رغم توانایی فنی، بازار کنونی را برای پیاده سازی آن مناسب ندیده اند، می تواند یکی از سؤالات طرفداران دنیای موبایل باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Jsph1010
    Jsph1010 | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

    شک نکنین هم سامسونگ و هم اپل تواناییش رو دارن اما فعلا تو گوشی های 2017 استفاده نخواهند کرد، چون جفتشون به قدر کافی نو آوری تو گوشی های 2017 شون گذاشتن (حاشیه کم تر در صفحه نمایش، دوربین دوتایی و ...)

  • loganlegend
    loganlegend | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    سنسور سونی جایه خوبیه میشه گفت بهترین

  • | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    یه شرکت چینی که گذاشت چرا میگین کسی نذاشته

مطالب پیشنهادی