ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تست پاد مسافربری هایپرلوپ وان با سرعت 310 کیلومتر بر ساعت انجام شد

تقریباً سه هفته پس از اجرای نخستین آزمایش فناوری هایپرلوپ در مقیاس کامل، امروز این کمپانی گام دیگری را با موفقیت برداشت. این بار، آنها توانستند پاد مسافربری XP-1 را با سرعت حدود 310 کیلومتر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۶

تقریباً سه هفته پس از اجرای نخستین آزمایش فناوری هایپرلوپ در مقیاس کامل، امروز این کمپانی گام دیگری را با موفقیت برداشت. این بار، آنها توانستند پاد مسافربری XP-1 را با سرعت حدود 310 کیلومتر بر ساعت در حالت معلق روی مسیر مخصوص به حرکت درآورند.

پاد XP-1 حدود 300 متر مسافت را پیمود و سپس ترمزها به کار افتاده و آن را به تدریج متوقف ساختند. دستیابی به سرعت 310 کیلومتر بر ساعت در این مسیر کوتاه، سیستم هایپرلوپ را کمی بالاتر از قطارهای سریع السیر معمول با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت قرار می دهد، اما هنوز راه درازی تا رسیدن به رکورد قطارهای شینکانسن ژاپن دارد.

هدف نهایی هایپرلوپ وان، دستیابی به سرعت نهایی 1200 کیلومتر بر ساعت است، اما این آزمایش در مسیری که فقط 500 متر طول دارد، میسر نخواهد شد. با این حال حرکت منسجم و پیوسته این شرکت و تحقق اهداف در هر مرحله، نشان می دهد آنها دانش کافی برای ارائه نمونه اولیه کامل را دارند.

پاد مسافربری XP-1 با طول 8.7 متر، ارتفاع 2.7 متر و عرض 2.4 متر کمی کوچک تر از واگن های متروی مرسوم است، اما ابعادی مناسب برای این سیستم حمل و نقل فوق سریع محسوب می شود.

یکی از مشکلات این سیستم، صدایی است که حین عبور پاد از روی ریل تولید می شود. این صدا تقریباً شبیه چیزیست که در فرودگاه ها یا داخل تونل های مترو به گوش می رسد. با این حال، هنوز تست ها و برنامه های متعددی در مسیر این پروژه وجود دارد. هایپرلوپ وان با عبور از هر مرحله، به سرمایه گذاران و قانونگذاران نشان می دهد که آینده روشنی پیش روی این ایده انقلابی وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی