ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسخه قدرتمند از تسلا 3 در راه است؛ صفر تا صد در کمتر از 3.5 ثانیه

مدیر عامل شرکت تسلا یعنی کارآفرین نمونه، مهندس، مخترع و بنیان گذار این شرکت ایلان ماسک در حساب توییتری خود تایید کرد که یک نسخه قدرتی از سدان کامپکت تمام الکتریکی مدل 3 در سال ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

مدیر عامل شرکت تسلا یعنی کارآفرین نمونه، مهندس، مخترع و بنیان گذار این شرکت ایلان ماسک در حساب توییتری خود تایید کرد که یک نسخه قدرتی از سدان کامپکت تمام الکتریکی مدل 3 در سال آینده عرضه می شود.
همانطور که می دانید در حال حاضر بهترین عملکرد زمانی تسلا مدل 3 در رسیدن به سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت) ۵.۱ ثانیه است. ماکزیمم سرعت این خودرو نیز ۲۲۵ کیلومتر در ساعت (۱۴۰ مایل بر ساعت) است.


اما اگر یک شخص به دنبال تصاحب یک تسلا مدل ۳ با عملکرد قوی تری باشد چه انتخاب هایی را می تواند در اختیار داشته باشد؟ آیا مدل ۳ نیز شبیه مدل اس از سه نوع 90D، 100D و P100D که کارایی ها و قدرت های متفاوتی دارند بهره خواهد برد؟
با توجه به جواب توییتری ایلان ماسک به یکی از طرفداران این کمپانی خودروسازی سبز پاسخ این سوال بله است. البته با وجود تایید مدیرعامل شرکت تسلا در خصوص ساخت نسخه قدرتمند سدان مدل ۳ هنوز زمان دقیقی برای عرضه این خودرو مشخص نشده و فقط به جمله "احتمالا تا اواسط سال آینده" اکتفا شده است.


قبل از اینکه تسلا نسخه قدرتی مدل ۳ را راه اندازی کند، سازنده خودرو باید از یک فرآیند پیچیده و دشوار تحت عنوان «جهنم تولید» با موفقیت عبور کند که البته ایلان ماسک معتقد است این فرآیند حداقل شش ماه یا بیشتر طول خواهد کشید.
اما انتظار ما از نسخه قدرتی مدل 3 چه خواهد بود؟ قطعا استفاده از دو عدد موتور و رساندن شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به حدود ۳ ثانیه یک هدف ابتدایی برای این نسخه قدرتی خواهد بود.
با توجه به پرچم دار بودن مدل P100D خودروی اس برای سدان های تسلا و قرار گرفتن آن در جایگاه سریع ترین خودروی مجاز شهری حتی بالاتر از بوگاتی شیرون، پورشه ۹۱۸ اسپایدر، کونیخزگ One:۱ و مک‌ لارن P1 GTR، امیدواریم نسخه قدرتی مدل ۳ به طریقی طراحی شود که بتواند به بهترین نحو فاصله خود را با مدل قهرمان اس حفظ کرده و در عین حال به اندازه کافی سریع باشد.


از این رو به نظر می رسد که در خواست اکثر هواداران این کمپانی تولید این خودرو در بازه قیمتی ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار دلار است، بنابراین باید منتظر ماند و دید که تسلا می تواند نسخه ای بسیار سریعتر از مدل تولید انبوه و 35 هزار دلاری مدل 3 را با قیمتی کمتر از 60 هزار دلار راهی بازار کند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی