ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بخش موبایل دیگر جزو بینش راهبردی مایکروسافت نیست

مایکروسافت سال ها تلاش کرد تا بخش موبایل را زنده نگه دارد و در کنار و رقیب بزرگ خود یعنی اپل و گوگل به رقابت ادامه دهد اما کاهش روز افزون سهم ویندوزفون سبب شد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت سال ها تلاش کرد تا بخش موبایل را زنده نگه دارد و در کنار و رقیب بزرگ خود یعنی اپل و گوگل به رقابت ادامه دهد اما کاهش روز افزون سهم ویندوزفون سبب شد تا ردموندی ها بالاخره اعلام کنند که بخش موبایل دیگر بخشی از بینش راهبردی شرکت نیست و تمرکزی روی آن نمی گذارد.

مایکروسافت در یکی از اسناد منتشر شده اش نوشته: «بینش راهبردی ما، رقابت و رشد به وسیله توسعه بهترین پلتفرم ها و سرویس های سودمند برای یک سرویس ابری هوشمند و لبه هوشمند همگام با هوش مصنوعی است.»

پیش از این اما در همین اسناد به نقش شماره یک موبایل و سرویس های ابری اشاره شده بود که با حفظ مورد دوم، موبایل از این بینش حذف شده است.

مایکروسافت به وضوح شیفته هوش مصنوعی شده. در همین سند که سال گذشته حتی یک بار هم در آن به هوش مصنوعی اشاره نشده بود، امسال شاهد ۶ اشاره مستقیم هستیم. تقریبا در همه جای این سند، هوش مصنوعی جایگزین موبایل شده است.

در حقیقت پیام مایکروسافت این است که آن ها قصد دارند سرویس هایی ارائه دهند که در بطن همه آن ها، هوش مصنوعی نهادینه شده. اتفاقی بسیار مهم که اثر آن طی سال های آینده مشخص خواهد شد. در همین حوزه، مایکروسافت باید با گوگل، فیسبوک و بسیاری دیگر رقابت کند و کار چندان هم ساده نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • moslemzare
    moslemzare | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    این که مدت هاست مشخصه . مایکی این همه طرفدارو سر کار گذاشت متاسفانه

  • thepjt
    thepjt | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    خاک تو سر شون کنند اینقدر مسخره بازی کردند ، اینقدر این دست اون دست کردند ، اینقدر فرصت سوزوندند ، اینقدر امروز فردا کردند ، اینقدر به عنوان" غول نرم افزار " براشون سخت بود یک سری ویژگی های روتین به سیستم عاملشون اضافه کنند و نکردند ...

    که شد این ..

  • سامان
    سامان | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    با اینکه خودم از ویندوزفون داشتم ولی بهترین حرکت همینه متاسفانه .

مطالب پیشنهادی