ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با دو دکمه مخفی و کاربردی ویندوز 10 آشنا شوید

مایکروسافت در سرویس ویندوز 10 سعی داشته است تا کارها را برای تمام کاربران خود راحت تر کند؛ از صاحبان دیوایس های لمسی گرفته تا آن هایی که از یک سیستم دسکتاپ برخوردارند. خوشبختان با ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

مایکروسافت در سرویس ویندوز 10 سعی داشته است تا کارها را برای تمام کاربران خود راحت تر کند؛ از صاحبان دیوایس های لمسی گرفته تا آن هایی که از یک سیستم دسکتاپ برخوردارند. خوشبختان با وجود دو دکمه مخفی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم می توانید ناوبری بهتری را در ویندوز 10 تجربه کنید.

دکمه مخفی Start

بیشتر کاربران حتی وقتی در حال استفاده از سیستم عامل ویندوز 10 روی یک دیوایس لمسی هستند از منوی Start که برای تبلت ها در نظر گرفته شده است اجتناب می کنند. به عقیده برخی این منو گیج کننده است و گزینه هایی در آن وجود دارد که ممکن است هرگز به کارتان نیاید.

خوشبختانه راهی برای دسترسی به یک منوی مخفی کلاسیک وجود دارد که انجام کارها را برای شما آسان تر می نماید. به جای کلیک کردن روی منوی استارت روی آن راست کلیک کنید تا بدین وسیله یک منوی مخفی شامل گزینه های مختلف برای شما باز شود.

شما همچنین می توانید با لمس طولانی روی منوی استارت و یا استفاده از یک صفحه کلید و دکمه میانبر Windows key + X به این منوی مخفی و کاربردی دسترسی داشته باشید.

با استفاده از این منو می توانید سریعاً به بخش هایی نظیر Device Manager ،Task Manager و Control Panel دسترسی داشته باشید.

به جای کلیک کردن روی منوی استارت روی آن راست کلیک کنید تا بدین وسیله یک منوی مخفی شامل ابزار مختلف برای شما باز شود.

به عبارت دیگر با استفاده از این منو می توانید بسیار سریعتر از فایل اکسپلورر و یا تنظیمات به بخش های حیاتی سیستم عامل ویندوز دسترسی داشته باشید.

همچنین آخرین دکمه در این منو قادر است تمامی نرم افزارها و پنجره های باز را از روی دسکتاپ ناپدید و آن ها را مینیمایز کند. البته برای انجام این کار یک دکمه مخفی دیگر نیز وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

دکمه مخفی Show desktop

اگر نشانگر ماوس خود را به پایین و گوشه سمت راست صفحه منتقل و یک بار کلیک روی آن بخش کنید می توانید تمامی نرم افزارها و پنجره های باز را از روی دسکتاپ ناپدید و آن ها را مینیمایز کنید. با کلیک مجدد در همان نقطه پنجره های شما مجدداً ظاهر خواهند شد.

این در حالی است که با راست کلیک کردن روی این بخش امکان فعال کردن قابلیت Peek at desktop برای شما فراهم می شود. این گزینه به شما اجازه می دهد تا تنها با نگه داشتن نشانگر ماوس خود در این نقطه بتوانید سریعاً دسکتاپ تان را مشاهده نمایید.

کاربران همچنین می توانند با طی کردن مسیر Settings > Personalization > Taskbar و روشن کردن گزینه Use Peek to preview the desktop when you move your mouse to the Show desktop button at the end of the taskbar قابلیت Peek at desktop را فعال نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • eslami
    eslami | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    ایا تاحالا پستی گذاشتید که ازان احساس پشیمانی کنید؟؟ بله این پست?

  • Sina Arzany
    Sina Arzany | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    wn

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی