ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگران از رشد قابل توجه بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خبر می دهند

در چند سال اخیر بازار واقعیت مجازی با معرفی محصولات مختلفی مانند هدست های VR و کامپیوترهای گیمینگ، و همچنین سرمایه گذاری شرکت های بزرگ رونق گرفته و طبق پیش بینی ها، تا سال 2021 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

در چند سال اخیر بازار واقعیت مجازی با معرفی محصولات مختلفی مانند هدست های VR و کامپیوترهای گیمینگ، و همچنین سرمایه گذاری شرکت های بزرگ رونق گرفته و طبق پیش بینی ها، تا سال 2021 میلادی هر ساله ارزش این بازار دو برابر خواهد شد.

به گزارش مؤسسه تحلیلی «IDC»، تا پایان سال 2017 مجموع مبالغ پرداختی برای فناوری های واقعیت مجازی و  واقعیت افزوده بالغ بر 11.4 میلیارد دلار خواهد بود که این رقم در سال 2021 میلادی با نرخ افزایش تجمیعی 113.2 درصدی، به 215 میلیارد دلار خواهد رسید.

دولت، سیستم حمل و نقل و نظام آموزشی از مشتریان بالقوه VR و AR هستند

لازم به ذکر است که در حال حاضر فروش محصولاتی مانند هدست و بازی به مصرف کنندگان بخش اصلی درآمد شرکت ها را تأمین می کند اما، بر اساس اظهارات تحلیلگران IDC در آینده بخش های دیگری مانند دولت، سیستم حمل و نقل و نظام آموزشی نیز به جمع مشتریان اصلی پیوسته و حجم بازار را بیش از پیش افزایش می دهند.

گفتنی است واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اکنون در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار دارند و با ارائه محصولاتی مانند هولولنز مایکروسافت و بازی پوکمون گو، و همچنین پروژه هایی مانند «ARKit» اپل و گوگل لنز، ارزش سهام مربوط به VR و AR افزایش یافته و کمپانی های بزرگ نیز هرکدام به دنبال توسعه محصولات و خدمات اختصاصی خود برای این بازار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Blest
    Blest | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

    به نظر من باید یکم بیشتر ارتقاش بدن ... دوست دارم زمانی برسه که VR با رویا ترکیب شه. درست مثل خواب ولی با توانایی کنترل روح بودن تحرک جسم ...

    • Blest
      Blest | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

      منظورم کنترل روح در بازی که داری انجام میدی بدون کنترل جسم هست یعنی ثابت باشی ولی بتونی character با قدرت ذهنت حرکت بدی و از دید اون ببینی ... : / خیلی سخت بود منظورو برسونم .

  • iambhmn
    iambhmn | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

    من ک واقعا ازش لذت میبرم پیشنهاد میکنم اگر استفاده نکردین حتما امتحان کنید

مطالب پیشنهادی