ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد شکنی تویوتا پریوس در جلب رضایت مشتریان ایرانی

طبق آخرین گزارش ارائه شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، پریوس اولین محصول هیبریدی تویوتا توانست رتبه ‌ای بالاتر از هدف تعيين شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت را کسب ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

طبق آخرین گزارش ارائه شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، پریوس اولین محصول هیبریدی تویوتا توانست رتبه ‌ای بالاتر از هدف تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت را کسب کند. این بررسی که مربوط به میزان رضایتمندی مالکین خودروها در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال ۹۵ بوده، توسط واحد تحقیقات مشتری و بازار شرکت ISQI، به سه روش مصاحبه حضوری، مصاحبه تلفنی و مکاتبه ‌ای با بهره ‌گیری از ۸۰ نفر پرسشگر و همچنین گروه برنامه ‌ریزان و تحلیل ‌گران انجام شده است.
در این تحقیق، سوال ‌هایی مشخص در خصوص شاخص ‌های بدنه، مجموعه نیرو محرکه و سوخت ‌رسانی، مجموعه تعلیق و انتقال قدرت، ایمنی و تهویه مطبوع و وسایل برقی پرسیده شده است. هر کدام از شاخص ‌های مذکور، دارای تعدادی زیرشاخص بوده که با پرسش از مشتریان، به هر زیرشاخص امتیازی تعلق گرفته و در آخر با در نظر گرفتن میانگین امتیازات بدست آمده، امتیاز نهایی برای شاخص ‌ها ثبت شده است.بر اساس تحقیقات و ارزیابی انجام شده در نیمه دوم سال 95، تویوتا پریوس توانست با کسب 830 امتیاز، فراتر از هدف تعیین شده (820 امتیاز) از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ظاهر شود.
پریوس، لقب پرفروش ‌ترین خودروی هیبریدی دنیا را از آن خود کرده است. همچنین پریوس در زمینه ایمنی نیز با دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA به‌عنوان ایمن ‌ترین خودروی در میان هم ‌رده هایش شناخته می ‌شود.
پریوس، در ایران نیز از همان ابتدا با عرضه توسط شرکت ایرتویا، با استقبال خوبی مواجه شد. شاید بتوان دلیل آن را با انجام مقایسه قیمتی در بازار جهانی میان این خودرو با خودروهای شاسی ‌بلند که به لحاظ قیمتی در یک سطح و یا پایین‌ تر از تویوتا پریوس هستند، نشان داد.پریوس وارد شده به بازار ایران، مدل اصلی این خودروی هیبریدی است که از ترکیب قوای محرکه ‌ی پیشرانه ‌ی بنزینی و موتور الکتریکی در چرخ ‌های جلو بهره می ‌برد.
پریوس از سال ۲۰۱۶ در زیر کاپوت خود مجهز به پیشرانه ‌ی ۱.۸ لیتری بنزینی ۴ سیلندر، با چرخه ‌ی اتکینسون شده است که ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می ‌کند. بیشترین قدرت در دور موتور ۵۲۰۰ و بیشترین گشتاور در دور موتور ۳۶۰۰ دور در دقیقه حاصل می ‌شود. از سویی دیگر، در کنار همین پیشرانه ‌ی بنزینی، موتور الکتریکی پریوس وجود دارد که ۷۲ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن ‌متر گشتاور به همراه دارد. مجموع توانی که از این پیشرانه ‌ها به چرخ ‌های جلو منتقل می‌شود، حداکثر ۱۲۱ اسب بخار است که منجر به رسیدن خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۱۰.۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می ‌شود.
نمایشگر بالای داشبورد، ۴.۲ اینچ و نمایشگر میانی در دو نوع ۶.۱ اینچ استاندارد و ۷ اینچ سفارشی طراحی شده است که مدل واردشده به کشورمان دارای نمونه ‌‌ی بزرگ ‌تر است. ۶ کلید اصلی کنترل این نمایشگر هم غیر فیزیکی و لمسی هستند که با روشن شدن خودرو به رنگ آبی می ‌درخشند.پریوس دارای فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه‌ ی جلو (Head-Up Display) است که معمولا در خودروهای گران ‌قیمت آلمانی دیده ‌ایم. فرمان و صندلی ‌ها چرم هستند که می ‌توانند با گرم ‌کن سفارش داده شوند. صندلی ‌های جلوی این خوردو نیز برقی هستند و گودی کمر آن ‌ها قابل تنظیم است. رینگ اسپرت ۱۷ اینچی هم علاوه بر سایز استاندارد ۱۵ اینچ، قابل سفارش است که در مدل وارد شده به ایران وجود دارد.
روشن و خاموش شدن پریوس، بی ‌نیاز از کلید (Keyless) و این خودرو با آینه ‌های جمع ‌‍‌شونده ‌ی خودکار همراه است. از دیگر آپشن ‌های مهم پریوس می ‌توان به سیستم صوتی پرقدرت ۴۳۲ وات ساخت JBL آمریکا اشاره کرد که با مانیتور ۷ اینچ، ۶ اسپیکر، ساب ‌ووفر و سیستم ناوبری ماهواره ‌ای، امکانات داخل خودرو را تکمیل می ‌کند.تمامی مدل ‌های پریوس دارای سیستم تشخیص فرمان ‌های صوتی، بلوتوث و USB2 برای ارتباط با گوشی ‌های اندروید و iOS هستند که در مدل ‌های فول ‌آپشن با نمایشگر HD و ناوبری پیشرفته ‌تری که وضع هوا، ترافیک و مقاصد خاص مثل رستوران ‌ها و هتل ‌ها را پشتیبانی می ‌کند، همراه است. در پریوس محلی برای شارژ وایرلس گوشی ‌های هوشمند جدید وجود دارد که از طریق فناوری Qi کار می ‌کند.
این خودرو می ‌تواند حضور سرنشین کنار راننده را درک کند و در صورت خروج یا عدم حضور او، تهویه مطبوع آن سمت از فضای داخلی را خاموش یا به سمت راننده هدایت کند که البته امکان غیر فعال‌ کردن و تنظیم دستی نیز در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی