ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنسور Face ID در آیفون 8 چهره کاربر را در زوایای مختلف شناسایی می کند

بعضی اوقات توسعه دهندگان برای تولید اپلیکیشن های خود، با جزئی ترین اطلاعات موجود در کدهای اصلی محصولات مختلف سر و کار دارند. در این میان هر از گاهی در کدهای سفت افزاری (Firmware) برخی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

بعضی اوقات توسعه دهندگان برای تولید اپلیکیشن های خود، با جزئی ترین اطلاعات موجود در کدهای اصلی محصولات مختلف سر و کار دارند. در این میان هر از گاهی در کدهای سفت افزاری (Firmware) برخی از محصولات، اطلاعات مربوط به محصول دیگری (که هنوز معرفی نشده) به چشم می خورد که امکان تحلیل ویژگی ها و امکانات آن را فراهم می کند.

حال در یکی از جدیدترین موارد، توسعه دهندگان در سفت افزار اسپیکر هوم پاد اپل نشانه هایی را یافته اند که به سنسور تشخیص چهره «Face ID» آیفون 8 با اسم رمز «Pearl» اشاره دارد.

سنسور Face ID از زوایای مختلفی چهره کاربر را تشخیص می دهد

بر اساس گزارشات، در میان کدهای مورد بحث عبارت «AXRestingPearlUnlock» دیده می شود که مفهوم احتمالی آن، امکان باز کردن قفل صفحه توسط سنسور تشخیص چهره، در زمان قرار دشتن آیفون روی سطوح افقی مانند میز خواهد بود. به بیان ساده، Face ID توانایی تشخیص چهره کاربر را در زوایای مختلفی داشته و نیاز نیست حتماً با دقت در مقابل صورت قرار بگیرد.

البته هنوز از نحوه عملکرد این سنسور اطلاعی در دست نیست اما برخی منابع معتقدند که اپل از فناوری مادون قرمز در حسگر خود بهره برده که شناسایی صورت را در زوایای تند هم ممکن می کند.

همچنین در ادامه کدهای دیگری مربوط به Face ID یافت شده که «APPS_USING_PEARL» یکی از آنهاست و نشان می دهد که سنسور مورد بحث همانند حسگر اثر انگشت «Touch ID»، از اپلیکیشن های شخص ثالث نیز پشتیبانی کرده و می تواند برای انجام امور بانکی مورد استفاده قرار گیرد.

در نهایت «PEARL_AUTOLOCK» را داریم که طبق نظر تحلیلگران، برای افزایش ایمنی دستگاه به کار گرفته شده و در صورت دیدن چهره ناشناس، به صورت خودکار آیفون را قفل می کند.

گفتنی است موارد فوق فعلاً در حد حدس و گمان بوده و برای اطلاع از صحت آنها باید تا روز رونمایی از آیفون 8 صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    تشخیص چهره بر مبنای 2 پارامتر هست و هیچوقت روشی مطمئن نخواهد بود.
    پارامتر اول حالت چهره هست و پارامتر دوم زنده بودن جسم...
    هر 2 این عوامل قابل شبیه سازی هستند و چون صورت انسان به راحتی قابل عکس برداری هست پس قطعا میشه مدل های فیک ساخت که بتونه فریب بده این روش رو
    امن ترین روشن به نظرم ترکیب عنبیه و تشخیص چهره هست... همینطور بعد از بلوغ کامل نمایشگر های مجهز به اثر انگشت این سنسور باید در کل نمایشگر استفاده بشه تا نه فقط در موقع باز کردن قفل بلکه با هر بار تاچ کردن شناسایی کنه که کاربر واقعی داره کار میکنه با گوشی. این امنیت کامل و تقریبا بی نقصی هست

مطالب پیشنهادی