ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک نگران لغو سفارشات سدان الکتریکی تسلا «مدل 3» نیست

«ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت تسلا در مصاحبه اخیرش اعلام کرد طی یک سال گذشته، بیش از 63 هزار نفر از خریداران اولیه خودروی «مدل 3» سفارش خود را لغو نموده اند. البته او این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

«ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت تسلا در مصاحبه اخیرش اعلام کرد طی یک سال گذشته، بیش از 63 هزار نفر از خریداران اولیه خودروی «مدل 3» سفارش خود را لغو نموده اند. البته او این موضوع را مایه نگرانی نمی داند.

ماسک در بین صحبت هایش گفت:

فکر کنید صاحب یک رستوران هستید و همبرگر سرو می کنید؛ صف مشتریان به قدری طولانی شده که هرکدام از آنها حداقل یک ساعت و نیم باید منتظر دریافت سفارش خود بمانند؛ آیا در این وضعیت باز هم به دنبال سفارش بیشتر خواهید بود؟

همان طور که می دانید، «مدل 3» نخستین خودروی برقی تولید انبوه تسلا به شمار می رود و ماسک از همان ابتدا هم به مشکلاتش در پاسخگویی به حجم بالای تقاضا اعتراف کرده بود. حتی پس از لغو بسیاری از سفارشات، رقم پیش فروش این سدان محبوب به 455 هزار دستگاه رسیده است.

گفتنیست تسلا وعده داده که از دسامبر سال جاری میلادی، در هر ماه 20 هزار دستگاه مدل 3 تولید کند که هدف بسیار بزرگی برای این شرکت محسوب می شود. ماسک وضعیت تولید مدل 3 در شش ماه نخست پس از رونمایی را «جهنمی» توصیف کرده است.

تسلا در سال 2017 از نظر ارزش بازار با کمپانی های بزرگی همچون فورد، فیات کرایسلر و جنرال موتورز به رقابت برخاسته، اگرچه فروش بسیار کمتری نسبت به آنها دارد. سهامداران انتظار دارند «مدل 3» بتواند سودآوری خوبی را برای این مجموعه به همراه داشته باشد.

لازم به ذکر است جذب مشتری حتی پس از رونمایی رسمی «مدل 3» هم کار چندان سختی نبوده؛ تسلا بدون انجام هیچگونه تبلیغات، توانسته روزانه به طور میانگین 1800 سفارش را برای این خودرو دریافت کند، اما هدف اصلی این است که مشتریان همبرگر به خاطر انتظار طولانی، یکی پس از دیگری صف رستوران ایلان ماسک را ترک نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    مثال خوبی زد

مطالب پیشنهادی