ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باتری های آلکالاین؛ جایگزین ارزان و ایمن برای باتری های لیتیوم-یونی

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا، پیش بینی می کند که به زودی همه چیز در جهان به باتری ها متکی خواهند بود، و جالب است بدانید او در این طرز فکر تنها نیست؛ «بیل جوی» از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا، پیش بینی می کند که به زودی همه چیز در جهان به باتری ها متکی خواهند بود، و جالب است بدانید او در این طرز فکر تنها نیست؛ «بیل جوی» از بزرگان دره سیلیکونی و هم-مؤسس «سان مایکروسیستمز» هم چنین وضعیتی را برای آینده ای نه چندان دور انتظار دارد.

بیل جوی

با این حال، «جوی» برخلاف «ماسک»، باتری های لیتیوم یونی را گزینه مناسبی برای این کار نمی داند و روی باتری های آلکالاین (قلیایی) سرمایه گذاری کرده است. «جوی» و تیمش به تازگی نوعی باتری قلیایی جامد را در نمایشگاه نوآوری انرژی مؤسسه «راکی مانتن» به نمایش گذاشته اند، که ارزان تر و ایمن تر از همتایان لیتیوم-یونی است.

این باتری های آلکالاین، به مراتب ارزان تر از اکثر فناوری های باتری کنونی بوده و در موقعیت های حساس مانند هواپیماها، خطرات کمتری را به همراه خواهند داشت. «جوی» در مصاحبه با بلومبرگ می گوید:

مسئله اینجاست که مردم واقعاً نمی دانند باتری های آلکالاین هم قابل شارژ هستند.

مایک زیمرمن، مؤسس و مدیرعامل یونیک متریالز

او که در شرکت «یونیک متریالز» (Ionic Materials) به عنوان ابداع کننده اصلی این روش سرمایه گذاری کرده، سه حوزه لوازم الکترونیکی مصرفی، صنعت حمل و نقل، و شبکه برق رسانی را به عنوان کاربردهای اصلی باتری های قلیایی قابل شارژ می داند، اما اذعان می کند که این فناوری هنوز به زمان زیادی برای رشد نیاز دارد.

شرکت یونیک در حال حاضر مشغول صحبت با سرمایه گذاران احتمالیست، اما با توجه به کاهش فوق العاده قیمت باتری های لیتیوم یونی طی سال های اخیر، به نظر می رسد راه سختی را برای جلب نظر موافق آنها پیش رو داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد غلام نژاد
    محمد غلام نژاد | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    "همه چیز به باتری ها متکی خواهند بود" چه پیش بینی خوبی ? منم چند تا پیش بینی دارم بگم!؟

مطالب پیشنهادی