ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جنرال موتورز برای حدود 800000 پیکاپ فراخوان صادر می کند

کمپانی آمریکایی جنرال موتورز برای هشتصد هزار دستگاه پیکاپ شورولت سیلورادو 1500 و جی ام سی سیرا 1500 فراخوانی جهانی صادر خواهد کرد. دلیل این فراخوان ایراد در فرمان و احتمال اختلال در عملکرد سیستم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

کمپانی آمریکایی جنرال موتورز برای هشتصد هزار دستگاه پیکاپ شورولت سیلورادو 1500 و جی ام سی سیرا 1500 فراخوانی جهانی صادر خواهد کرد. دلیل این فراخوان ایراد در فرمان و احتمال اختلال در عملکرد سیستم کمکی برقی عنوان شده است.

بزرگ ترین خودروساز ایالات متحده جمعه گذشته در رابطه با این فراخوان گسترده اعلام کرد که پیکاپ های مدل سال 2014 احتمال دارد که با مشکل از دست دادن سیستم کمکی برقی مواجه شوند. طبق اسناد منتشر شده توسط سازمان امنیت ترافیک بزرگ راه های آمریکا (NHTSA) ظاهرا این مشکل در سرعت های پایین تر بیشتر بروز کرده و مانورها را دشوارتر می کند.

در گزارش این سازمان آمده که به واسطه مشکل یاد شده، ممکن است سایر سیستم های الکتریکی مثل رادیو، StabiliTrak، قفل درها، سیستم تهویه مطبوع و کروز کنترل نیز دچار اختلال گردیده و کارایی خود را از دست بدهند.

فراخوان جنرال موتورز شامل 690 هزار پیکاپ در خاک آمریکا، 80 هزار پیکاپ در کانادا و 25 هزار پیکاپ در سایر بازارها می شود. برای حل مشکل مذکور نمایندگی های این کمپانی قرار است نرم افزار خودروها را آپدیت کنند. با وجود نقص در سیستم فرمان، آقای تام ویلکینسون (Tom Wilkinson) سخنگوی جنرال موتورز درباره تصادف ها یا صدمات احتمالی که به واسطه این مشکل ممکن است برای مالکین پیکاپ های مورد بحث پیش آمده باشد، حرفی به میان نیاورده است.

آنطور که جنرال موتورز اظهار کرده قبل از مدل های 2015، این شرکت تغییراتی را در پیکاپ های خود انجام داده تا از بروز مشکل در سیستم فرمان برقی پیشگیری کند. هنوز درباره تاریخ دقیق اجرای این فراخوان و تعمیر اتومبیل های معیوب اطلاعاتی منتشر نشده است.

ناگفته نماند پیکاپ های سیلورادو و سیرا در واقع از لحاظ فنی یکسان هستند اما اولی تحت برند شورولت و دومی تحت برند جی ام سی تولید می شود. همانطور که اطلاع دارید، این دو به همراه برندهای کادیلاک و بیوک زیر مجموعه های کمپانی بزرگ جنرال موتورز در آمریکا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی