ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از کیبورد فیزیکی تا چرم آلکانتارا؛ آشنایی با قاب های رسمی سامسونگ برای گلکسی اس 8

وقتی با چند میلیون تومان هزینه یک پرچمدار زیبا و جذاب تهیه می کنید، خرید یک قاب محافظ با کمی هزینه بیشتر برای مراقبت از محصول دوست داشتنی هم منطقی به نظر می رسد. گلکسی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

وقتی با چند میلیون تومان هزینه یک پرچمدار زیبا و جذاب تهیه می کنید، خرید یک قاب محافظ با کمی هزینه بیشتر برای مراقبت از محصول دوست داشتنی هم منطقی به نظر می رسد.

گلکسی اس ۸ (بررسی دیجیاتو) و اس ۸ پلاس در زمره پرفروش ترین پرچمداران دنیای اندروید هستند و بر همین اساس تولید کنندگان متعددی انواع قاب های متعدد برای آنها طراحی و تولید کرده اند.

اما در این میان به نظر می رسد برخی از جذاب ترین قاب های محافظ به دست خود سامسونگ برای پرچمدارانش تولید شده باشند.

در ادامه مطلب می خواهیم نگاهی داشته باشیم به ویژگی های بهترین قاب های رسمی عرضه شده به دست سامسونگ برای گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس.

قاب آلکانتارا یا Alcantara Cover

  • قیمت: ۱۲۰ هزار تومان

استفاده از آلکانتارا در صنعت لباس و خودرو رواج دارد، جنس پارچه مانند نسبتاً جدیدی که در ایتالیا ابداع شده و لمس آن حسی مشابه «جیر» ایجاد می کند، هرچند «چرم آلکانتارا» هم نامیده می شود. اخیراً مایکروسافت در تولید لپ تاپ سرفس با استفاده از این ماده، پای آن را به دنیای فناوری بازتر کرد.

قاب آلکانتارای گلکسی اس ۸ جنس بسیار لطیفی دارد و لمس آن لذت بخش است. این قاب پشت بدنه دستگاه و تاحدی هم لبه های خمیده نمایشگر را محافظت می کند، اما اگر می خواهید از سطح نمایشگر مراقبت شود باید یک برچسب هم برای این قسمت تهیه نمایید.

در دو طرف بدنه محل دکمه ها با بیرون زدگی مشخص شده و لبه پایینی قاب هم خالی است تا چیزی سد راه اسپیکر، درگاه شارژ و جک ۳.۵ میلی متری نباشد.

حدود یکماه استفاده نشان می دهد قاب آلکانتارای سامسونگ تا حد قابل قبولی در برابر لک و کثیفی مقاوم است، هرچند از نظر مقاومت در برابر خراش افتادن نباید به اندازه پلاستیک یا مواد دیگر از این جنس پارچه شکل توقع داشته باشید.

این قاب در ۴ رنگ مشکی، آبی، آبی کمرنگ و صورتی تولید شده و با قیمت حدود ۱۲۰ هزار تومان به فروش می رسد. اگر فکر می کنید گلکسی اس ۸ به تنهایی توجه را به اندازه کافی جلب نمی کند، اضافه کردن این قاب هیجان انگیز می تواند موبایل شما را از آنچه هست باز هم متمایز تر کند.

قاب شفاف یا Clear Cover

  • قیمت: ۵۰ هزار تومان

قاب محافظ عمر دستگاه را بیشتر می کند و خیال کاربر را هم آسوده، اما از طرف دیگر ضخامت و ابعاد دستگاه را هم بیشتر می کند و ساعت ها تلاش برای طراحی یک بدنه زیبا را می پوشاند.

سامسونگ برای حل چنین مشکلاتی یک قاب شفاف برای پرچمداران جدید خود تدارک دیده که تنها ۰.۸ میلی متر ضخامت دارد و زیبایی سطح بدنه را از پس خود به نمایش می گذارد.

این قاب هم مثل مدل آلکانتارا از پشت بدنه و تاحدی خمیدگی های دو طرف نمایشگر حفاظت می کند. اگر می خواهید بدون تحت تاثیر قرار دادن زیبایی، خیال خودتان را در مورد محافظت از بدنه شیشه ای گلکسی اس ۸ راحت کنید، کافی است این قاب ۵۰ هزار تومانی را تهیه و پس از نصب وجود آن را به طور کلی فراموش نمایید.

این قاب ضمناً در رنگ های متنوع تولید شده تا با تمام مدل های گلکسی اس ۸ هماهنگ باشد، از جمله نقره ای، مشکی، بنفش، طلایی، آبی و صورتی.

قاب ۲ تکه یا 2Piece Cover

  • قیمت: ۸۰ هزار تومان

اگر قاب آلکانتارا به نظر شما عجیب و خلاقانه می رسید، لازم است با قاب ۲ تکه شرکت کره ای آشنا شوید. این قاب همانطور که از نامش بر می آید در ۲ تکه مجزا ساخته شده و بر اساس ظاهرش می توان گفت از بخش های پایین و بالای بدنه در مقابل وارد آمدن ضربه محافظت می کند.

این قاب ۸۰ هزار تومانی در رنگهای متنوع و عموماً جوان پسند طراحی شده است، اما فقط در مدل مشکی و خاکستری رنگ تکه ی بالا و پایین یکسان است و در بقیه مدل ها چنین نیست.

این قاب به لطف آهنربای داخلی با یک اشاره به بدنه دستگاه می چسبد و عملاً هیچ چیزی به طول و عرض و زخامت بدنه اضافه نمی کند، چرا که دست شما هنگام استفاده از موبایل با بخش بالا و پایین دستگاه تماس چندانی ندارد.

قاب شفاف پایه دار یا Clear View Standing Cover

  • قیمت: ۱۸۰ هزار تومان

این قاب طراحی کتابی شکل دارد و از بخش جلوی نمایشگر محافظت می کند، آن هم بدون اینکه صفحه نمایش همیشه روشن که یکی دو نسل است به پرچمداران سامسونگ اضافه شده را از نظر ها پنهان کند. در حقیقت سامسونگ درب جلوی قاب را از نوع شفاف ساخته تا حتی در صورت بسته بودن درب هم قادر باشید نمایشگر را ببینید یا برای پاسخ دادن به تماس دریافتی روی آن سوایپ کنید.

در نسل های قبلی سطح زیر و روی درب این قاب پلاستیک سخت بود و این موضوع می توانست باعث خط افتادن نمایشگر دستگاه شود، اما شرکت کره ای در مدل تازه سطح داخلی درب را از پلاستیک نرمی ساخته که روی صفحه نمایش خط نمی اندازد.

این قاب ضمناً همانطور که از نامش هم بر می آید می تواند به پایه ای برای نگه داشتن دستگاه به شکل افقی استفاده شود. برای این منظور کافی است قاب را به شکل مثلث باز کنید و درب جلوی آن را به پشت بدنه تکیه دهید تا نمایشگر با کیفیت دستگاه روی میز برای پخش تصویر آماده باشد.

این قاب ۱۸۰ هزار تومانی در رنگ های متنوع بنفش، مشکی، طلایی، نقره ای، آبی و صورتی تولید شده است و علاوه بر تبدیل شدن به پایه نمایشگر، از سطح صفحه نمایش هم محافظت می کند، بدون اینکه برای لمس نمایشگر یا مشاهده اطلاعاتی مثل شارژ باتری، ساعت یا تماس دریافتی لازم باشد آن را باز کنید.

قاب کیبورد دار یا Keyboard Cover

  • قیمت: ۲۰۰ هزار تومان

این قاب ۲۰۰ هزار تومانی مثل مدل های قبلی از بدنه موبایل شما محافظت می کند، اما مزیت آن زمانی مشخص می شود که نیاز داشته باشید با تلفن هوشمند خود متن های طولانی تایپ کنید.

در این حالت کافی است کیبورد قاب رسمی سامسونگ را به پایین بدنه متصل کنید. اتصال به شکل کشویی با ساده ترین شکل انجام می گیرد و دستگاه بلافاصله تصویر را کمی بالاتر می برد تا کیبورد مانع دسترسی شما را به بخش های پایین تصویر متوقف نکند.

مزیت دیگر هم اینکه کیبورد قاب شکل سامسونگ برای فعالیت نیازی به باتری یا شارژ شدن ندارد، هرچند احتمالاً به همین دلیل کلیدها فاقد چراغ هستند. روی کیبورد ضمناً یک کلید میانبر برای دسترسی سریع به اموجی ها در نظر گرفته شده است.

در زمان هایی که از قاب استفاده نمی کنید هم می توانید آن را به جای جلوی بدنه به پشت بدنه متصل کنید و همیشه همراه داشته باشید. جالب است بدانید هنگام استفاده از این قاب هم مثل مدل های قبلی، شارژ باتری گلکسی اس 8 با شارژر بی سیم امکان پذیر است.

اگر به کیبورد فیزیکی علاقه دارید اما نمی خواهید محصولاتی مثل بلک بری یا موبایل های ساده را به این خاطر تهیه کنید، قاب کیبورددار سامسونگ بهترین انتخابی است که این قابلیت را به ساده ترین شکل به پرچمدار زیبا و قدرتمند شما اضافه می کند.

البته باید توجه داشته باشید که این کیبورد دکمه های فارسی ندارد و این موضوع امکان تایپ فارسی با آن را از بین برده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

    نصف مترو که تبلیغ اس ۸ سامسونگه ، اونقدر سامسونگ تو ایران تبلیغ شده همه میگن سامسونگ خوبه ، اچ تی سی و سونی و.... اشغالن ، و اصلا هم قبول ندارن نوت ۷ منفجر شده و وقتی هم کیفیت گوشی های سایر برندها رو میبینن میگن اینا اولش خوبن رفته رفته خراب میشن اما سامسونگ خوبه ، رفته رفته بهتر میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی