ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازار سیاه برای لکسوس LFA؛ نمایندگی های فروش نمونه های صفر کیلومتر را احتکار کرده اند

شاید تعجب کنید اما وجود بازار سیاه برای خودروهای کلکسیونی و سوپر اسپرت، یکی از عمده ترین دلایل تمایل ثروتمندان به خرید آن هاست، در واقع بسیاری از خریداران، نگهداری چنین خودروهایی در پارکینگ را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

شاید تعجب کنید اما وجود بازار سیاه برای خودروهای کلکسیونی و سوپر اسپرت، یکی از عمده ترین دلایل تمایل ثروتمندان به خرید آن هاست، در واقع بسیاری از خریداران، نگهداری چنین خودروهایی در پارکینگ را به چشم یک سرمایه گذاری مطمئن می نگرند، اما حکایت عرضه لکسوس های LFA صفر کیلومتر، پنج سال پس از توقف تولید آن ها توسط تویوتا، کمی متفاوت تر از جریان رایج در بازار سیاه خودروهای کلکسیونی است.

در سال 2009 و در نمایشگاه خودرو توکیو بود که لکسس از نسخه تولیدی کانسپت LFA رونمایی کرد. زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا با ارایه این خودروی بی نظیر به جهانیان اثبات کرد که در کنار ساخت خودروهای لوکس، می تواند در طراحی و تولید اتومبیل های سوپر اسپرت نیز بسیار موفق باشد.

در طول دوره دو ساله تولید بین سال های 2010 و 2012 فقط 500 دستگاه از لکسس LFA خطوط مونتاژ را ترک کرد. به همین جهت این خودرو بسیار کمیاب بوده و از ارزش کلکسیونی بالایی برخوردار است.

با گذشت 5 سال از زمان خاتمه تولید، شاید بسیاری فکر کنند که پیدا کردن نسخه صفر کیلومتر از LFA کار فوق العاده دشواری باشد؛ اما باید بگوییم که اینگونه نیست، چرا که طبق گزارش اخیر اتوبلاگ یک نمایندگی در ایالات متحده 12 دستگاه از این خودروی فوق العاده را در لیست مدل های موجود خود ثبت کرده است.

کمپانی لکسس درباره این موضوع گفته که برای مدیریت قیمت LFA و جلوگیری از شایعات، در ابتدا فقط با دریافت سفارش از مشتریان اقدام به تولید این خودرو می کرد. اما در سال 2010 در پی کاهش سفارشات این شرکت برای پیشگیری از عدم انباشت مدل های تولیدی در کارخانه، به نمایندگی های خود نیز اجازه خرید این خودرو را صادر کرد. همین مساله باعث شده که گهگاه شاهد ظهور نمونه های صفر کیلومتر از برخی نمایندگی ها باشیم.

با توجه به شرایط حاضر عاشقان لکسس LFA می توانند هنوز نسخه صفر کیلومتر از این خودروی دوست داشتنی را به گاراژ خود هدایت کنند، هر چند به نظر نمی رسد نمایندگی موجود عجله ای برای فروش این نسخه ها به هر قیمتی داشته باشد. مخصوصا که براساس شایعات، اخیر یکی از این نمونه ها با قیمت فوق العاده بالایی به فروش رفته است.

ناگفته نماند نیروبخش LFA یک موتور 4.8 لیتری ده سیلندر (V10) است که با الگوی موتورهای فرمول یک شکل گرفته است و می تواند 560 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در همکاری با گیربکس شش سرعته ساخت آیسین در عرض 3.7 ثانیه شتاب صفر تا 100 را محقق کرده و قادر است نهایت سرعت 325 کیلومتر در ساعت را رقم بزند.

این خودرو در زمان عرضه با قیمت 375000 دلار به فروش می رسید، اما قیمت مدل های فعلی به احتمال بسیار فراتر خواهد بود. جالب اینکه جرمی کلارکسون در تمجید از این سامورایی هیجان انگیز گفته بود که LFA یکی از بهترین خودروهایی است که پشت فرمان آن نشسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    این ماشین خارق العادس.... تک تک جزئیاتش عالیه

مطالب پیشنهادی