ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل می خواهد آدرس های URL را از نتایج جستجوی موبایل حذف کند

گوگل همواره قابلیت های جدیدی را در سرویس های متعددش تست می کند و به تازگی تغییر عجیبی در سرویس جستجوی این شرکت در سیستم عامل اندروید مشاهده شده، بدین ترتیب که در نتایج جستجو ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

گوگل همواره قابلیت های جدیدی را در سرویس های متعددش تست می کند و به تازگی تغییر عجیبی در سرویس جستجوی این شرکت در سیستم عامل اندروید مشاهده شده، بدین ترتیب که در نتایج جستجو هیچ خبری از آدرس اینترنتی یا همان URL صفحه نیست.

در این حالت پس از جستجوی عبارت، فقط عنوان صفحه، نمای بند انگشتی از تصویر صفحه (در صورت وجود) و چند سطر از اطلاعات موجود در آن را مشاهده می کنیم.

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل این قابلیت را به صورت موقتی تست می کند یا اینکه به تدریج آن را در اختیار تمام کاربران قرار خواهد داد. با این حال، نمی دانیم به جز بهبود ظاهری صفحه نتایج، این رویکرد جدید چه کمکی به کاربران می کند.

از سوی دیگر، روش دیگری برای نمایش آدرس های اینترنتی و صفحات بهینه برای موبایل (AMP) هم توسط برخی کاربران مشاهده شده است:

اگر این رویکرد جدید به طور کامل پیاده سازی گردد، احتمالاً سردرگمی بیشتر کاربران را در پی خواهد داشت، چون نمی دانید که با انتخاب گزینه ها به چه سایتی هدایت می شوید. این وضعیت در شرایطی که به دنبال صفحه خاصی می گردید، بغرنج تر خواهد شد.

از طرفی، برخی سایت های شناخته شده که ترافیک خود را از نتایج جستجو به دست می آوردند هم تعدادی از کاربران ورودی خود را از دست می دهند.

البته شاید گوگل به اندازه کافی نسبت به سیستم ایندکس و سئوی خود مطمئن است و می تواند بدون نمایش آدرس های URL، کاربر را به سمت بهترین نتایج هدایت نماید. در هر صورت، این تغییر هنوز قطعی نشده و شاید هیچگاه به اجرا در نیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali.T
    Ali.T | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    اسم سایت رو کوچیک اون بالا مینویسه
    روش که بزنین لینکش رو نشون میده که اتفاقا برای کپی کردن لینک راحت تر از قبل شده
    این اتفاقیه که جدیدا برا من افتاده، حالا نمیدونم همینه که شما میگین یا نه

  • عباس صادقی
    عباس صادقی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    با این حجم عظیم اسپم در نتایج فارسی اینکار غیرممکنه که برچسب و تگ گذاری سایتها بیشتر از حد استاندارد و غیرمرتبط فقط باعث ترافیک کاذب هستند.

مطالب پیشنهادی