ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت های بیمه برای تعیین خسارت از پهپاد و هوش مصنوعی استفاده می کنند

هر روز کارکردهای جدیدی برای پهپادها تعریف می شود و این پرنده های پر سر و صدا نیز با پذیرش نقش های تازه، از اسباب بازی هایی برای سرگرمی به ابزارهای کاربردی تبدیل شده اند. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

هر روز کارکردهای جدیدی برای پهپادها تعریف می شود و این پرنده های پر سر و صدا نیز با پذیرش نقش های تازه، از اسباب بازی هایی برای سرگرمی به ابزارهای کاربردی تبدیل شده اند.

یکی از تازه ترین کاربردهای تجاری برای پهپادها، استفاده توسط شرکت های بیمه برای تعیین خسارت است که با حذف نیاز حضور کارشناس در محل، در زمان و هزینه (خصوصاً در شهرهای بزرگ) صرفه جویی قابل توجهی کرده اند.

حدود 38 درصد از شرکت های بیمه در آمریکا برای عکسبرداری و تخمین خسارت از پهپادها و اپلیکیشن ها استفاده می کنند

به گزارش وال استریت ژورنال و بنا بر تحقیقات مؤسسه «LexisNexis»، حدود 38 درصد از شرکت های بیمه در آمریکا برای بررسی برخی از حوادث مانند آتش سوزی و تصادفات رانندگی، به جای اعزام مأمور از پهپادها و اپلیکیشن ها برای عکسبرداری و تخمین خسارت استفاده می کنند. حتی گزارش شده که در یکی از موارد، شرکت بیمه «Lemonade» توانسته از طریق اپلیکیشن هوش مصنوعی خود، ظرف مدت 3 ثانیه به یک درخواست بیمه پاسخ داده و مبلغ مربوطه را پرداخت کند.

در این میان کمپانی های سازنده پهپاد مانند «DJI» روی طراحی و ساخت پرنده هایی با توانایی ثبت دقیق خسارات وارده به اموال تمرکز داشته، و شرکت های بیمه خودرو نیز بیشتر به اپلیکیشن های تخمین خسارت هوشمند متمایل هستند.

البته لازم به ذکر است که پهپادها و اپلیکیشن های هوشمند فعلاً در بهترین حالت برای تصادفات جزئی و تخمین خسارات وارده به بدنه اتومبیل کاربردی بوده و به عنوان مثال در زمینه آسیب های وارده به قطعاتی مانند رادیاتور کارایی چندانی ندارند.

با این حال ورود فناوری های نوین به عرصه بیمه باعث شده در بسیاری از موارد، در وقت و هزینه مشتریان صرفه جویی شده و به احتمال زیاد در آینده نیز با معرفی روش های جدید و ترکیب تکنولوژی با توانایی های انسانی، کارایی شرکت های بیمه افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی