ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون پتنتی را برای ایستگاه های سیار مدیریت پهپادهایش به ثبت رساند

آمازون مدت هاست که می خواهد سیستم هوشمند و خودکار تحویل کالا با استفاده از پهپاد را برای مشتریانش به راه بیندازد و به همین دلیل، این اواخر پتنت های زیادی را از این شرکت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

آمازون مدت هاست که می خواهد سیستم هوشمند و خودکار تحویل کالا با استفاده از پهپاد را برای مشتریانش به راه بیندازد و به همین دلیل، این اواخر پتنت های زیادی را از این شرکت بزرگ مشاهده می کنیم؛ از انبارهای چندطبقه تا مراکز نگهداری زیر آب.

به تازگی پتنت دیگری از آمازون رؤیت شده که شبکه ای از ایستگاه های سیار را نشان می دهد؛ این ایستگاه ها روی قایق، تریلرهای حمل بار، قطار یا هر وسیله نقلیه دیگری سوار شده و در مناطق مورد نیاز به سرویس دهی می پردازند.

این ایستگاه ها می توانند هم به عنوان مرکز تعمیر و نگهداری ناوگان پهپادهای آمازون، و هم به منزله انبار ایفای نقش کنند. هرکدام از این مراکز به شکل یک کانتینتر استاندارد حمل بار است که به درب های خودکار در سقف و سامانه تسهیل فرود در طرفین مجهز شده.

کانتینترهای فوق را می توان سوار بر قطار، کشتی یا تریلی نموده و به مناطق مورد نیاز ارسال کرد. این مرکز به طور خودکار پهپادهایی که با مشکل مواجه شده اند را جمع آوری کرده، آنها را تعمیر نموده و برای ادامه مأموریت ارسال می کند.

اگر برخی کالاها در مناطق خاص با تقاضای زیادی مواجه شوند، کانتینر دیگری به همراه مرکز اصلی ارسال می شود تا اقلام مورد نیاز را برای آن منطقه فراهم ساخته و زمان تحویل را به حداقل برساند. ایستگاه اصلی به صورت خودکار، محموله را بسته بندی کرده و روی پهپاد سوار می نماید تا به سمت خریدار ارسال شود.

گفتنیست ثبت این پتنت ها ضرورتاً به منزله اجرایی شدن آنها نیست، اما می تواند طرز فکر و ایده های خلاقانه مدیران و کارکنان آمازون را برای ارائه سیستم هوشمند و خودکار تحویل کالا به ما نشان دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی