ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پروژه ناسا به مناسبت چهل سالگی وویجر ۱؛ مخابره پیام علاقه مندان به فضا

چهل سال پیش تیمی به سرپرستی «کارل ساگان» و همسرش «آن دوریان» رسانه ای تحت عنوان «Golden Record» را تهیه کردند که به عنوان پیام بشریت، توسط کاوشگر وویجر 1 به فضا فرستاده شد. [digipullqoute ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

چهل سال پیش تیمی به سرپرستی «کارل ساگان» و همسرش «آن دوریان» رسانه ای تحت عنوان «Golden Record» را تهیه کردند که به عنوان پیام بشریت، توسط کاوشگر وویجر 1 به فضا فرستاده شد.

کاوشگرهای وویجر مجموعه ای از صداها و تصاویر زمینی را با خود به فضای میان ستاره ای برده اند

گُلدن رکورد یا «صفحه طلایی وویجر» در واقع یک دیسک 12 اینچی از جنس مس با روکش طلاست که حاوی 115 قطعه عکس، انواع صداهای طبیعی مانند صدای دریا، باد، رعد و برق، پرندگان، وال ها و سایر حیوانات، قطعات موسیقی از فرهنگ های مختلف و پیام خوشامدگویی به 55 زبان متفاوت بوده و در دو نسخه (برای دو کاوشگر وویجر 1 و 2) ساخته شده است.

این دیسک ها در حال حاضر به همراه کاوشگرهای وویجر، در مسیر خود برای سفر به فضای بین ستاره ای قرار داشته و به نوعی یک «تاریخچه چندرسانه ای زمان» برای موجودات هوشمند فرازمینی یا انسان هایی که ممکن است در آینده آنها را دوباره بازیابی کنند، خواهند بود.

حالا به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز سفر کاوشگر وویجر 1 به فضا، ناسا از علاقه مندان دعوت کرده تا پیام های خود را برای ارسال به فضا به این سازمان بفرستند. پیام های دریافتی ابتدا توسط تیم وویجر بررسی شده و پس از نظر سنجی عمومی، یکی از موارد برتر به انتخاب ناسا در روز 14 شهریور به فضا مخابره می شود.

علاقه مندان می توانند تا تاریخ 24 مرداد، پیام خود را در قالب 60 کاراکتر با هشتگ MessageToVoyager# در توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، گوگل پلاس و Tumblr قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی