ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک و انتشار انیمیشنی از نحوه پرواز و فرود راکت Falcon Heavy [تماشا کنید]

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، کمپانی «SpaceX» قصد دارد در ماه نوامبر امسال نخستین راکت «Falcon Heavy» خود را به فضا پرتاب کند که با توجه به ابعاد و پیچیدگی های پروژه، کار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، کمپانی «SpaceX» قصد دارد در ماه نوامبر امسال نخستین راکت «Falcon Heavy» خود را به فضا پرتاب کند که با توجه به ابعاد و پیچیدگی های پروژه، کار چندان آسانی نخواهد بود.

هر راکت Falcon Heavy شامل سه فروند فالکن 9 است

هر راکت فالکن هِوی از سه راکت فالکن 9 تشکیل شده که هرکدام از این راکت ها نیز به 9 موتور پیشران «مرلین» مجهز بوده و در مجموع 2.3 هزار تن نیروی برخاست تولید می کنند؛ و از آنجایی که هدف اصلی اسپیس اکس همواره بازیابی و استفاده مجدد از راکت ها بوده، فرود سه عدد راکت در مکان های مختلف کار بسیار دقیق و پیچیده ای خواهد بود.

اما در این بین به نظر می رسد که «ایلان ماسک» بنیان گذار و مدیر عامل کمپانی، از موفقیت برنامه اطمینان داشته و یک کلیپ انیمیشنی کوتاه نیز از نحوه عملکرد فالکن هِوی در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است.

طبق اطلاعات SpaceX و با توجه به ویدیو، دو عدد از راکت ها (که به عنوان بوستر عمل می کنند) پس از خروج از جو زمین، از بدنه راکت اصلی جدا شده و فرود می آیند. راکت اصلی نیز پس از دستیابی به ارتفاع معین، به سمت محل پرتاب بازگشته و طی فرودی امن روی زمین قرار می گیرد.

البته بر اساس پیش بینی ها، امکان بروز مشکل و عدم موفقیت پروژه نسبت به سایر برنامه های SpaceX تا کنون بیشتر است؛ اما کمپانی مذکور پیش از این نیز توانسته حتی در زمان هایی که خود انتظار نداشته، عملیات را با موفقیت به انجام برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • soran.a
    soran.a | ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

    دمشون گرم، آدم کیف می کنه انصافا از این همه دقت و پیشرفت !

  • آریا
    آریا | ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

    امیدوارم موفق بشه

مطالب پیشنهادی