ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدیرعامل فراری تایید کرد؛ نخستین SUV تاریخ مارانللو در راه است

حدود یک ماه پیش بود که زمزمه هایی مبنی بر تولید یک خودروی شاسی بلند توسط کمپانی فراری شنیده شد. از آن تاریخ تاکنون شایعات مختلفی پیرامون این موضوع در حال انتشار بود تا اینکه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

حدود یک ماه پیش بود که زمزمه هایی مبنی بر تولید یک خودروی شاسی بلند توسط کمپانی فراری شنیده شد. از آن تاریخ تاکنون شایعات مختلفی پیرامون این موضوع در حال انتشار بود تا اینکه چند روز پیش مقامات فراری رسما به این شایعات واکنش نشان دادند.

آقای سرجیو مارکیونه مدیرعامل گروه فیات کرایسلر و کمپانی فراری در کنفرانسی که به مناسبت گزارش رشد 24 درصدی سود در سه ماهه دوم ترتیب داده شده بود، در این باره گفت:

این اتفاق احتمالا در آینده رخ خواهد داد، اما به سبک فراری. این سگمنت بسیار بزرگ و پرطرفدار است و ما مشتریان زیادی داریم که که خواهان رانندگی با یک خودروی کاربردی با نشان فراری هستند.

طبق استراتژی جدید این خودروساز معروف ایتالیایی یک برنامه پنج ساله را از سال 2018 در پیش خواهد گرفت که شاید ارایه یک اتومبیل شاسی بلند بخشی از آن باشد. به گفته آقای مارکیونه تاسیسات فراری در مارانلو – جایی که انزو فراری 70 سال پیش این کمپانی را بنیانگذاری کرد – پتانسیل افزایش تولید تا دو برابر حجم کنونی را دارد.

بر اساس گمانه زنی کارشناسان با این برنامه پنج ساله جدید، احتمالا سقف تولید نیز از مرز رقم سالانه 10 هزار دستگاه عبور خواهد کرد. بد نیست اشاره کنیم که برای امسال فراری تولید 8400 دستگاه خودرو را هدف گذاری کرده است.

در سال های اخیر با افزایش تقاضای مشتریان عمدتا چینی برای خودروهای شاسی بلند، برندهای لوکس نیز به تولید این دسته از اتومبیل ها رو آورده اند. برای مثال رولزرویس و احتمالا استون مارتین در حال تدارک نخستین شاسی بلند خود هستند؛ بنتلی و لامبورگینی نیز در حال حاضر مدل های بنتایگا و اوروس را بر روی خط تولید دارند.

تصویر منتسب به کالینان، نخستین شاسی بلند رولزرویس

آقای مارکیونه درباره شاسی بلند احتمالی فراری گفته که اگر این خودرو شبیه ساخته های ب ام و، بنتلی و پورشه باشد "می توانید به من شلیک کنید." وی همچنین عقیده دارد که ارایه چنین خودرویی با برند فراری صدمه ای به وجهه آن وارد نکرده و در عوض می تواند سود سرشاری را عاید شرکت کند.

با توجه به شرایط پیش رو به نظر می رسد که آقای مارکیونه قصد دارد قبل از ترک فراری در سال 2021 یک محصول انقلابی و در عین حال سود ده را از خود به یادگار بگذارد.

ناگفته نماند چهارشنبه گذشته فراری اعلام کرد که در سه ماهه دوم امسال میزان سود خود را در مقایسه با سال قبل از 217 میلیون یورو به 270 میلیون یورو رسانده که نشان از رشدی چشمگیر دارد. این خودروساز ایتالیایی سود 950 میلیون یورویی را برای سال 2017 پیش بینی کرده که در صورت ادامه روند کنونی احتمالا این میزان از 1 میلیارد یورو فراتر خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohsen mashali
    mohsen mashali | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    سود شرکتی به بزرگیه فراری در سال 250 میلیون یورو هست بعد تو کشور ما کوچکترین دزدی سه میلیارد دلاره
    ربطی نداشت ولی همینجوری گفتم

  • sina
    sina | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

    اگه دست ایرانخودرو بود، تا حالا خط تولید وانتش رو هم راه‌اندازی کرده بودن

    • ashkan
      ashkan | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

      آره بابا این خارجیا که بلد نیستن ماشین بسازن.

    • sd
      sd | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶

      چه هذیونایی میشنویم اینجا

مطالب پیشنهادی