ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گوگل به دنبال کاهش هرچه بیشتر تبلیغات آزاردهنده اینترنتی است

به لطف سیاست جدید گوگل، احتمالاً از این به بعد با پیام های تبلیغاتی پاپ-آپ کمتری در سایت ها روبرو خواهیم شد. این کمپانی اعلام کرد که طی هفته های آتی، سایت های حاوی تبلیغات ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

به لطف سیاست جدید گوگل، احتمالاً از این به بعد با پیام های تبلیغاتی پاپ-آپ کمتری در سایت ها روبرو خواهیم شد. این کمپانی اعلام کرد که طی هفته های آتی، سایت های حاوی تبلیغات آزاردهنده را از این وضعیت مطلع خواهد کرد.

در این طرح، وب سایت ها می توانند به قسمت گزارش تجربیات کاربران از تبلیغات رفته و اطلاعات بیشتری در مورد موارد آزاردهنده از دید بازدیدکنندگان را دریافت نمایند، ضمن اینکه اسکرین شات هایی نیز از این تبلیغات به آنها نشان داده خواهد شد.

در میان انواع تبلیغات، قطعاً پیام های پاپ-آپ یکی از بدترین نمونه ها به شمار می روند و مؤسسه تحقیقاتی Coalition for Better Ads می گوید این نوع تبلیغات، درصد زیادی از بازدیدکنندگان را از ورود مجدد به سایت ها باز داشته یا آنها را به نصب اپلیکیشن های مسدود کننده وادار می سازد.

نصب این برنامه ها به منزله کاهش درآمد حاصل از تبلیغات خواهد بود، که یکی از منابع اصلی درآمد بسیاری از سایت ها به شمار می روند. به همین دلیل گوگل می خواهد مدیران این وبسایت ها را از بازخورد کاربران آگاه سازد. غول جستجو می گوید:

جایگزین کردن تبلیغات آزاردهنده با موارد معقول و پذیرفتنی، به تمام تولید کنندگان محتوا اجازه می دهد تا فعالیت خود را در حوزه تبلیغات آنلاین ادامه دهند. به همین دلیل ما از تلاش شرکت ها برای سازگاری با استانداردهای جدید و بهتر، حمایت کرده و قواعد جدیدی را متناسب با آن ارائه می دهیم.

با این تفاسیر، انتظار می رود که وب سایت ها با آگاهی از تبلیغات نامناسب، نسبت به تغییر آنها و استفاده از نمونه های مطلوب تر اقدام کنند. البته هنوز مشخص نیست در غیر این صورت، آیا گوگل جریمه هایی را برای این سایت ها در نظر خواهد گرفت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی