ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با TIKAD آشنا شوید؛ پهپادی که می تواند چشم انداز مبارزات چریکی مسلح را تغییر دهد

شرکت فلوریدایی Duke Robotics اخیراً از پهپادی به نام TIKAD رونمایی کرده که به گفته سازندگانش «سرباز آینده» خواهد بود. این پهپاد که می تواند جایگزینی برای نیروهای زمینی باشد، وزنی معادل 50 کیلوگرم دارد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

شرکت فلوریدایی Duke Robotics اخیراً از پهپادی به نام TIKAD رونمایی کرده که به گفته سازندگانش «سرباز آینده» خواهد بود. این پهپاد که می تواند جایگزینی برای نیروهای زمینی باشد، وزنی معادل 50 کیلوگرم دارد و ضمن پرواز در ارتفاع 10 الی 460 متری، به چندین سلاح نیمه اتوماتیک و یک نارنجک انداز 40 میلی متری مجهز شده است.

رازیل آتوار، مدیرعامل Duke می گوید به عنوان یک فرمانده نظامی پیشین، که سال های متمادی از عمرش را در میدان نبرد گذرانده، همواره امیدوار بود که راهکاری به جز فرستادن سربازان وجود داشته باشد. «در Duke Robotics ما می خواستیم چیزی بسازیم که شکل نبردهای آتی تغییر می دهد و می تواند جان سربازان و غیرنظامیان را در محل مبارزه نجات دهد.»

آتوار می گوید با کم شدن نبردهای ارتش در برابر ارتش سنتی، ابزارهای لازم برای نبرد چریکی مهم تر از هر زمان دیگری شده اند؛ و اینجاست که پهپادی با قابلیت تیراندازی از آسمان به کار خواهد آمد. TIKAD به مجموعه ای از تکنولوژی های هوشمند مجهز شده اما شاید هوشمندترین ابزار، سطح دقت و سیستم لرزشگیر رباتیک آن باشد که لگد ناشی از شلیک سلاح ها را جذب می کند. گفتنی است از این لرزشگیر می توان به عنوان واحدی مستقل برای اسنایپرهای روی زمین هم استفاده کرد.

آتوار می گوید که TIKAD از همین حالا برای عرضه آماده است و با دولت برخی از کشورها ارتباط برقرار شده است. وی می گوید از آن جایی که مشتریان این پهپاد ممکن است نسبت به اطلاعات انتشار یافته حساس باشند، به آنها بستگی دارد که در آینده اطلاعاتی درباره محل پرواز این پهپاد خواهیم شنید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی