ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت اینتل Mobileye خودروی بدون راننده
تکنولوژی

برنامه اینتل برای راه اندازی ناوگانی بزرگ از خودروهای بدون راننده

کمپانی اینتل در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد استارت آپ بزرگ «Mobileye» را که در زمینه توسعه تکنولوژی های خودران فعالیت می کند به مالکیت خود درآورد. این معامله چند روز پیش و ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

کمپانی اینتل در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد استارت آپ بزرگ «Mobileye» را که در زمینه توسعه تکنولوژی های خودران فعالیت می کند به مالکیت خود درآورد. این معامله چند روز پیش و به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد دلار اجرایی شد و درست پس از آن بزرگترین چیپ ساز دنیا اعلام کرد که قصد دارد در آینده نزدیک ناوگانی شامل ۱۰۰ خودروی بدون راننده را به خیابان ها بفرستد.

این ۱۰۰ خودرو کمترین نیاز را به راننده انسانی خواهند داشت

خودروهای مذکور به دست Mobileye تجهیز خواهند شد و سفرهای آزمایشی خود را در نقاط مختلف اروپا و ایالات متحده آغاز خواهند کرد. بر طبق اعلام اینتل، این اتوموبیل ها سطح ۴ خودرانی را در استاندارد SAE کسب کرده اند. این بدان معناست که تا خودرانی کامل و بی نیازی مطلق از هدایتگر انسانی تنها یک سطح دیگر فاصله دارند.

برای انطباق بیشتر سامانه پیشران با شرایط مختلف، Mobileye این ۱۰۰ خودرو را از میان کلاس های مختلف و با برندهای متنوع انتخاب می کند. ضمن این که سفرهای آزمایشی این وسایل نقلیه نیز در کشورهای متعدد با شرایط آب و هوایی، ترافیکی و جاده ای بسیار متنوع به انجام خواهد رسید.

هدف نهایی اینتل تولید خودروهایی است که هوش مصنوعی هدایتگر و سخت افزار آنها ترکیبی از تکنولوژی های اختصاصی هر دو کمپانی باشد.

نخستین اتوموبیل از این ناوگان ۱۰۰ تایی قرار است اواخر سال جاری میلادی وارد جاده ها شود و اینتل وعده داده در سال های آینده تعداد آنها از ۱۰۰ دستگاه نیز تجاوز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی