ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تفنگداران غرب وحشی؛ 10 خودرو که آمریکا به تولیدشان افتخار می کند

طی چند سال اخیر شاهد تولید خودروهای جالب و حضور قدرتمند آمریکا در صنعت خودروسازی بوده ایم. خودروهایی که ممکن است مراحل طراحی و تکمیل شان در خارج از آمریکا طی شود، اما فلسفه، ایده ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

طی چند سال اخیر شاهد تولید خودروهای جالب و حضور قدرتمند آمریکا در صنعت خودروسازی بوده ایم. خودروهایی که ممکن است مراحل طراحی و تکمیل شان در خارج از آمریکا طی شود، اما فلسفه، ایده و مهندسی کاملاً آمریکایی در آن ها بطور تمام و کمال به کار گرفته شده است. این خودروها فرزندان آمریکا و مایه غرور آن هستند.

فورد جی تی

قطعاً فورد جی تی افسانه صنعت خودروسازی آمریکاست. GT40 اولین خودروی آمریکایی بود که توانست فراری را در مسابقات LeMans شکست دهد، به تبع نسل جدید نیز پیرو مسیر جد خود است. فورد جی تی 2017 با موتور اکوبوست جدید فورد قادر به تولید 647 اسب بخار بوده و می توان آن را بهترین سوپراسپرتی دانست که آمریکا هم اکنون در چنته دارد.

اگرچه خودروهای آمریکایی قدرتمندتری از جی تی وجود دارند، اما جی تی به واسطه قرارگیری پیشرانه اش در وسط بدنه و دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها در 2.8 ثانیه تنها خودرویی لقب می گیرد که توانایی رقابت با رقبای اروپایی از قبیل فراری و لامبورگینی را دارد.

داج وایپر

ممکن است وایپر به دوران بازنشستگی خود نزدیک شده باشد، اما نادیده گرفتن یکی از نمادهای صنعت خودروسازی آمریکا کاری دشوار است. بر خلاف بسیاری از خودروهای آمریکایی در ACR  همه چیز به قدرت موتور و حداکثر سرعت در مسیر مستقیم خلاصه نمی شود.

این افعی زهرآگین، به لطف نیروگاه عظیم 8.4 لیتری 10 سیلندر خود توانسته در 13 پیست مختلف رکوردشکنی و حتی پورشه 918 میلیون دلاری را در پیست Laguna Seca مغلوب کند. Viper ACR 2017 اوج هنر داج در ارائه خودرویی مخصوص پیست است و با پایان تولید آن، در آینده به خودرویی با ارزش کلکسیونی بالا بدل خواهد گشت.

شلبی GT350R

شلبی GT350R وجه تشابهات زیادی با وایپر ACR دارد. GT350R قدرتمندترین موستانگ تولیدی از جانب فورد نیست؛ اما مسابقه ای ترین آنها است. GT350 با پیشرانه ای به حجم 5.2 لیتر و قدرت 526 اسب بخار خوش صداترین خودروی این لیست و یکی از خوشدست ترین خودروهای آمریکاییست.

GT350 در دو مدل عرضه می شود و در نسخه با پسوند R، این شلبی از باله عقب و رینگ هایی از جنس فیبر کربن بهره می برد که هر چشمان بیننده ای را به خود خیره می کنند.

شورولت کوروت Z06

کوروت Z06 خودروی بی نقصی نیست اما از دیگر نمادهای صنعت خودروی ایالات متحده بوده و لایق برشماری است. موتور 6.2 لیتری سوپرشاژر Z06 که با کد LT4 شناخته می شود، وظیفه انتقال نیروی 650 اسب بخاری را به چرخ های این کوروت بر عهده دارد.

با معرفی خودروهای جدید از سوی جنرال موتورز، Z06 دیگر جایگاه اولیه اش را ندارد. در کنار آن گرم شدن بیش از حد پیشرانه Z06 در پیست ها نیز زمینه ساز مشکلات قضایی برای GM شد؛ با این حال Z06 و مجموعه برند کوروت نمونه خوبی از یک خودروی اسپرت و ناب آمریکایی هستند.

کادیلاک CTS-V

کوروت Z06 خودرویی با ویژگی های متعدد و برجسته است؛ اما راهکار GM برای خریدارانی که قادر به پرداخت بهای پایه 80000 دلاری Z06 بوده و به دنبال راحتی بیشترند خودرویی جز کادیلاک CTS نیست.

GM با قرض کردن موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر Z06، آن را به همراه پسوند V به CTS افزوده و حاصل کار، به سوپر سالونی با قدرت غیرمنطقی مبدل شده است. با وجود کاهش 10 اسب بخاری قدرت CTS-V نسبت به Z06، این خودرو همچنان می تواند در طی 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که با توجه به وزن بالای 1880 کیلوگرمی آن رقم قابل توجهی است. کادیلاک CTS-V نمونه بارزی از تلفیق سرعت، هیجان و لوکس بودن به سبک آمریکاییست.

فورد F-150 Raptor

هیچ چیزی آمریکایی تر از پیکاپ تراک ها و هیچ پیکاپ تراکی گردن کلفت تر از F-150 Raptor نیست. موتور اکوبوست جدید فورد این بار راه خود را در بطن رپتور 2017 باز کارده و جایگزین پیشرانه 6.2 لیتری V8 سابق شده است. این مساله ممکن بیشتر شبیه یک فاجعه باشد؛ اما باید بدانید این پیشرانه با وجود حجم بسیار کمتر، قدرتی بیشتر و معادل 450 اسب بخار تولید می کند که با جعبه دنده 10 سرعته توسعه یافته با همکاری GM، کوپل شده است.

رپتور 2017 تواناترین پیکاپ موجود در بازار بوده، چراکه هیچ خودروساز دیگری تاکنون جرأت ساخت خودرویی با پرفورمنس بالا در این سگمنت را نداشته و همین موضوع F-150 رپتور را به حاکم بلامنازع دنیای پیکاپ تراک ها بدل می کند.

شورولت کامارو ZL1 2017

نسخه مخصوص پیست ZL1 که 1LE نام دارد، با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می شود؛ در حالی که خود ZL1 با گیربکسی 10 سرعته اتوماتیک بکار رفته در رپتور به فروش می رسد. مهندسان شورولت با برطرف کردن مشکل داغ شدن بیش از حد پیشرانه Z06، از آن برای توان بخشی به ZL1 استفاده کرده اند. ZL1 خودروی پرکاربدتری نسبت به Z06 بوده و به همان اندازه سریع است.

وجود رقابت ها در درون کمپانی های آمریکایی بسیار جالب هستند. چراکه نشان دهنده تلاش خودروسازان آمریکایی برای ساخت بهترین خودروی ممکن، بدون نگرانی از ایجاد تضاد بین محصولاتشان است؛ مانند کاری که پورشه با تولید 911 و کایمن در کنار هم می کند.

جیپ گرند چروکی Trackhawk

این لیست بدون خودرویی از جیپ کمی خالی به می رسید؛ اما خوشبختانه گرند چروکی Trackhawk معرفی شد تا همچین اتفاقی نیافتد. گرند چروکی به تنهایی خودروی بسیار خوبیست، اما مجموعه خودروسازی فیات کرایسلر طی اقدامی دیوانه وار تصمیم به استفاده از پیشرانه 707 اسب بخاری چلنجر هلکت در این SUV گرفت.

حاصل کار این مجموعه یکی از سریع ترین و قدرتمند ترین SUV های دنیاست. خودرویی که شاید در ظاهر تفاوت زیادی با گرند چروکی SRT-8 نداشته باشد، اما در باطن آن همه چیز رنگ و بوی دیگری دارد.

تسلا Model S

هنگامی که صحبت از سریع ترین خودروهای آمریکایی به میان می آید، تسلا Model S آخرین خودرویی است که به ذهن افراد خطور می کند. یکی از دلایل این امر را می تواند جای خالی پیشرانه ای V8 در این خودرو دانست؛ اما مدل P100D در حالت Ludicrous Mode خود، تبدیل به سریع ترین خودروی تست شده توسط سایت معروف MotorTrend شده است.

P100D پس از 2.27 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده که آن را سریع تر از تمام سوپراسپرت های موجود در بازار می کند. تسلا Model S ممکن است از فقدان آوای ناب خودروهای آمریکایی رنج ببرد، اما این خودرو شاهکار مهندسی آمریکاییست.

داج چلنجر Demon

داج با معرفی نسخه Demon از خانواده چلنجر، طوفانی در دنیای خودرو به پا کرد. Demon ورژن پرقدرت Hellcat بوده که با تمرکز روی مسابقات درگ توسعه یافته است. 840 اسب بخار نیرو و شتاب 0 تا 100 تنها در 2.3 ثانیه باعث می شوند تا این خودرو مسافت 1/4 مایلی را در 9.65 ثانیه بپیماید که عملکردی استثنایی به شمار می رود.

با این که Demon قرار است در کنار سایر مدل های چلنجر در کانادا تولید شود، اما این مورد چیزی از اصالت و شخصیت آمریکایی آن کم نخواهد کرد. در هر حال استفاده از این چلنجر در خیابان نه تنها منطقی نبوده بلکه بسیار خطرناک است.

کمپانی های آمریکایی در کنار عرضه مدل هایی با شاخصه ها و ویژگی های منحصر به آن کشور، مانند داج هلکت یا کامارو ZL1، با تولید مدل هایی با مهندسی پیشرفته به شدت در تلاش برای ایجاد رقابت با خودروهای اروپایی هستند.

خودروی های جدید فورد می توانند نمونه های بارز این مساله باشند، چراکه با وجود حجم بسیار کم موتور، توانایی تولید قدرتی بالا را دارند که از طرفی تا حدود بالایی می توانند با قوانین سختگیرانه اروپایی کنار بیایند.

اما در یک جمله می توان گفت که صنعت خودروسازی بدون وجود کمپانی های آمریکایی لطف و هیجانی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • MrMojtaba
    MrMojtaba | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    جای دوج چارجر هلکت تو لیست خالیه، از قدرتمندترین چهاردرای دنیا

  • | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    باید گفت دنیا بدون آمریکا یعنی غارنشینی

  • ali-g
    ali-g | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    فوق العاده بود . هر کدومش ابهتی داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی