ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا در گزارش مالی اخیر خود، خبر از عملکردی فراتر از انتظارات می دهد

کمپانی انویدیا به تازگی گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده و در آن خبر از افزایش تقاضا برای چیپ هایی که در دیتاسنترها و دستگاه هایی نظیر نینتندو ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

کمپانی انویدیا به تازگی گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده و در آن خبر از افزایش تقاضا برای چیپ هایی که در دیتاسنترها و دستگاه هایی نظیر نینتندو سوییچ استفاده می شوند خبر داده است. سهام انویدیا طی یک سال گذشته، با رشد 181 درصدی مواجه شده و یکی از بهترین عملکردهای ممکن را در فهرست اس اند پی 500 از خود به جای گذاشته است.

انویدیا که حالا مشغول کار روی تکنولوژی های نظیر اتومبیل های خودران و هوش مصنوعی نیز هست، کار خود را با طراحی چیپ های پردازشگر گرافیکی برای صنعت بازی آغاز کرد و این چیپ ها، مدتی است که برای استخراج ارز رمزپایه هم مورد استفاده قرار می گیرند.

سود عملیاتی انویدیا طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تا بیش از دو برابر نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافت و به 583 میلیون دلار، یا 92 سنت به ازای هر سهم رسید. این در حالی است که طی سه ماهه دوم 2016، این سوددهی برابر با 261 میلیون دلار یا 41 سنت به ازای هر سهم بود.

گفتنی است که انویدیا عملکرد بهتری نسبت به انتظارات تحلیلگرانی از خود به جای گذاشته که انتظار درآمد 70 سنتی به ازای هر سهم داشتند. در مجموع، کمپانی ساکن سانتا کلارا توانسته با رشد 56 درصدی، به درآمد 2.23 میلیارد دلاری برسد و باز هم بهتر از پیش بینی درآمد 1.96 میلیارد دلاری ظاهر شود. انویدیا در نهایت اعلام کرده که انتظار دارد درآمد سه ماهه سوم امسال، برابر با 2.35 میلیارد دلار، با ضریب خطای دو درصدی باشد. این در حالی است که تحلیلگران انتظاری بالاتر از دستیابی به درآمد 2.13 میلیارد دلاری ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • soortex
    soortex | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    پرچمش بالاس

  • Metal
    Metal | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    با P/E بالاى پنجاه از نظر من حباب هستش اصولا بالاى ده باشه به صرفه نيست خريدش حالا اين پنجاه به يك
    فرض كنيد يك شركت باشه سودش يك ميليون باشه در سال و پنجاه ميليون هم كل ثروتش باشه ! اين ميشه پنجاه به يك !!!
    يعنى با اين ميزان سود انويديا پنجاه سال طول ميكشد اندازه ارزش اسمى شركتش سود كند

    الان هم كلى سهامش افت كرده براى همين خبر

مطالب پیشنهادی