ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فیس اپ در پی اعتراض کاربران فیلترهای تغییر نژادی جدید خود را حذف کرد

فیس اپ اپلیکیشنی است که به کمک آن می توان حالات چهره افراد را تغییر داد، مرد را به زن و زن را به مرد تبدیل کرد و کارهای جالب دیگری که مطمئنا با آن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

فیس اپ اپلیکیشنی است که به کمک آن می توان حالات چهره افراد را تغییر داد، مرد را به زن و زن را به مرد تبدیل کرد و کارهای جالب دیگری که مطمئنا با آن ها آشنا هستید. ظاهرا سازندگان اپ تصور می کرده اند که امکان تغییر نژاد افراد هم مثل دیگر قابلیت های این اپ مورد استقبال کاربران قرار می گیرد، اما از شواهد و قرائن پیداست که سخت در اشتباه بوده اند.

تغییر نژاد برای کاربران فیس اپ موضوع چندان خوشایندی نبود و حساسیت این افراد را برانگیخت

تیم Wireless Lab در آخرین به روز رسانی فیس اپ چهار فیلتر چهره جدید را معرفی کرد: «هندوستانی»، «آسیایی»، «سیاهپوست» و «سفیدپوست». به کمک این فیلترها می توانستید افراد را از نژادهای مختلف به همدیگر تبدیل کنید. ظاهرا تغییر نژاد برای کاربران فیس اپ موضوع چندان خوشایندی نبود و حساسیت این افراد را برانگیخت، به طوری که در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی از ارائه چنین قابلیتی در فیس اپ ابراز ناخرسندی کردند.

مسئله استفاده از آرایش برای پوشاندن تفاوت های نژادی افراد همیشه در طول تاریخ مسئله حساس و جنجال برانگیزی بوده، بنابراین چندان تعجب برانگیز نیست که امکان تغییر نژاد در اپلیکیشنی مثل فیس اپ مورد انتقاد تند کاربران قرار بگیرد.

در پی انتقادات و بازخوردهای منفی کاربران، تیم وایرلس لب ساعاتی پیش مجبور شد که این فیلترها را از اپلیکیشن خود حذف کند. جالب است بدانید این اولین باری نیست که فیس اپ به خاطر ایجاد تغییرات نژادی در افراد به دردسر می افتد. اوایل امسال فیلتری به نام «hot» در اپلیکیشن معرفی شد که پوست افراد را به رنگ سفید در می آورد.

از آنجا که سفید شدن پوست در این فیلتر به عنوان عاملی برای «جذاب شدن» تعبیر شده بود، این موضوع با واکنش تند سیاه پوستان و مخالفان نژادپرستی مواجه شد و کار به جایی رسید که سازنده اپلیکیشن بابت ارائه این فیلتر با چنین عنوان جنجال برانگیزی مجبور به عذرخواهی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • dada
    dada | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    پس از سقوط چپ سیاسی دنیا به سقوط افکار چپ هم نزدیک میشه که مردم جهان واقعا خسته شدن از این سرک کشیدن ها و شعاردادن ها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی