ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

ایسوس به صورت اتفاقی، مشخصات کامل چهار موبایل خانواده «ذن فون 4» را افشا کرد

کمپانی ایسوس مهارت عجیبی در نامگذاری گیج کننده موبایل های هوشمندش دارد و تا به حال شاهد عرضه چندین موبایل با نام یکسان، اما در مناطق مختلف از سوی ایسوس بوده ایم. به عنوان مثال ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

کمپانی ایسوس مهارت عجیبی در نامگذاری گیج کننده موبایل های هوشمندش دارد و تا به حال شاهد عرضه چندین موبایل با نام یکسان، اما در مناطق مختلف از سوی ایسوس بوده ایم. به عنوان مثال شاید برایتان جالب باشد که دقیقاً به همین خاطر، شاهد عرضه موبایل «ذن فون 3 دیلاکس» بوده ایم که به مراتب از آن «ذن فون 3 دیلاکس» دیگر بهتر است!

با این همه، اگر یک چیز باشد که ایسوس در آن مهارت ندارد، جلوگیری از افشای زودهنگام مشخصات محصولاتش است. اخیراً چهار مدل از خانواده «ذن فون 4» در وب سایت رسمی این کمپانی رویت شده اند که نام دو موبایل از این چهار موبایل را پیشتر شنیده ایم و دو موبایل باقی مانده، برایمان تازگی دارند. بیایید نگاهی بیندازیم به مشخصات سخت افزاری این چهار موبایل:

ZenFone 4

اگرچه این دستگاه نام «ذن فون 4» را یدک می کشد، اما  اسمارت فون پرچمدار امسال ایسوس نیست؛ در واقع مدل پرچمدار، «ذن فون 4 پرو» است. و برای اینکه موضوع از همین چیزی که الان هست پیچیده تر شود، ذن فون 4 در دو مدل به دست مشتریان خواهد رسید؛ مدلی به همراه چیپست جدید اسنپدراگون 630 و مدلی دیگر که به چیپست قدرتمندتر اسنپدراگون 660 مجهز شده. در کنار این ها، مشخصاتی مانند 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3300 میلی آمپر ساعتی هم به چشم می خورد.

درست مثل تمام اعضای خانواده «ذن فون 4»، این دستگاه از دوربین دوگانه اصلی بهره می برد که دو سنسور 8 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی را در خود جای داده و میدان دید 120 درجه ای را به ارمغان می آورد. ذن فون 4 نمایشگری 5.5 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن Full HD دارد و در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می شود. بنابر لیست ایسوس فرانسه، باید منتظر عرضه دستگاه با برچسب قیمت 499 یورو (معادل 580 دلار) باشیم؛ هرچند مشخص نیست این قیمت به کدام مدل تعلق دارد.

ZenFone 4 Selfie و Selfie Pro

اگرچه قبلاً خبرهایی درباره ذن فون 4 سلفی شنیده بودیم، مدل سلفی پرو باعث غافلگیری است؛ خصوصاً با در نظرگیری این موضوع که هر دو دستگاه از منظر طراحی دقیقاً یکسان به نظر می رسند. زیر شنل مدل های سلفی پرو و سلفی، به ترتیب چیپست های اسنپدراگون 625 و اسنپدراگون 430 جای گرفته و از دیگر مشخصات دو دستگاه می توان به 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. اگرچه هر دو موبایل به نمایشگر 5.5 اینچی AMOLED تجهیز شده اند، اما سلفی پرو رزولوشن Full HD و سلفی رزولوشن 720p را به نمایش می گذارد.

در حالی که سایر مدل های ذن فون 4 به دوربین دوگانه اصلی مجهز شده اند، مدل های سلفی این دوربین دوگانه را به پنل جلویی آورده اند. سلفی پرو دو سنسور 24 و 5 مگاپیکسلی دارد و این ارقام برای دوربین جلوی مدل سلفی به 20 و 8 مگاپیکسل می رسد. سلفی پرو و سلفی به ترتیب با قیمت حدودی 470 و 350 دلار روانه بازار خواهند شد.

ZenFone 4 Max

اگر نام این دستگاه برایتان آشنا به نظر می رسد باید گفت که پیشتر شاهد عرضه موبایلی به نام «ذن فون 4 مکس» بوده ایم، اما این دستگاهی متفاوت است. ذن فون 4 مکس مشخصات بسیار ضعیف تری نسبت به همتای هم نام خود دارد که در روسیه عرضه شد و به پنل نمایشگر 5.2 اینچی IPS با رزولوشن 720p مجهز شده. علاوه بر این، چیپست اسنپدراگون 425 در نقش قلب تپنده دستگاه ظاهر می شود که از اسنپدراگون 430  مکس قبلی ضعیف تر است.

اما شاید بزرگ ترین ضعف از منظر مشخصات سخت افزاری، باتری دستگاه باشد که از 5000 میلی آمپر مکس روسی، به 4100 میلی آمپر کاهش یافته است. در داخل دستگاه نیز شاهد مشخصات دیگری نظیر 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین دوگانه ای با دو سنسور 13 و 5 مگاپیکسلی خواهید بود. این دستگاه ارزان قیمت ترین عضو خانواده ذن فون 4 بوده و با قیمت 270 دلار به دست مشتریان می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

    این مشخصات پرچمدار؟? ? ? ? ?

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    قرمزه خوشگله ???

  • محمد
    محمد | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    درسته خلاقیت توی طراحی نداره اما به نظرم خیلی خوبه که هر چهار محصول طراحی متفاوتی دارن

مطالب پیشنهادی